Podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie zadebiutuje nowa generacja kompaktowego Peugeota 308. Jego wyróżnikami są stonowana sylwetka, potężny wyświetlacz na środkowej konsoli oraz układ zegarów i kierownicy zbliżony do tego jaki znamy z modelu 208. Za sprawą modułowej platformy EMP2, nowy Peugeot 308 wyróżnia się obniżoną masą własną (-140 kg w porównaniu do poprzednika). Nowy Peugeot 308 posiada wszystkie najważniejsze cechy, jakich oczekuje się od pojazdu z segmentu C, czyli kompaktowe nadwozie (długość: 4,25 m oraz wysokość: 1,46 m), przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik (470 litrów mierzone do poziomu rolety). Niemniej model ten oferuje znacznie więcej, stanowiąc niezwykle atrakcyjną i oryginalną propozycję, która ma przyciągnąć do marki Peugeot nowych klientów.Kolejnym elementem, który wyróżnia sylwetkę nowego Peugeot 308, jest oświetlenie. Przód pojazdu zdobią smukłe lampy wykonane całkowicie w technologii LED, które precyzją obróbki i zarysem przypominają lśniące szlachetne kamienie, jednocześnie tworząc koci i niezwykle technologiczny wygląd tej części nadwozia. Reflektory tego typu dostępne są w standardzie w wyższych opcjach wyposażenia, co stanowi unikalne rozwiązanie w tym segmencie.Wnętrze 308 zapewnia całkowicie intuicyjną obsługę. Niewielka kierownica potęguje wrażenie pełnej kontroli nad pojazdem, umieszczone wysoko zegary umożliwiają odczyt danych o pojeździe bez konieczności odrywania wzroku od drogi, a nowatorska konsola środkowa oraz duży ekran dotykowy o przekątnej 9,7" poprawiają intuicyjność obsługi.Dzięki zastosowaniu ekranu dotykowego możliwe było skupienie wielu funkcji w jednym miejscu, co znacznie upraszcza kontrolowanie pojazdu. Ponadto pozwoliło to konstruktorom na stworzenie prostej i czystej stylistycznie deski rozdzielczej o niewielkiej liczbie przycisków i przełączników. Znakomitym przykładem tak oryginalnego podejścia, gdzie czystość formy odzwierciedla technologiczne zaawansowanie, jest pokrętło regulacji siły głosu niemal żywcem wzięte z ekskluzywnego domowego zestawu audioNiebagatelny wpływ na prowadzenie ma tu zastosowanie nowej platformy EMP2 oraz kompaktowej kierownicy. Platforma EMP2 to konstrukcja wykorzystująca najnowsze osiągnięcia technologiczne, w których skład wchodzi 116 rozwiązań chronionych patentami. EMP2 w znacznym stopniu wpływa na poprawę właściwości dynamicznych pojazdu oraz ogólnie pojętego komfortu. Dzieje się tak za sprawą licznych systemów wspomagających kierowcę oraz niższej masy własnej auta (-140 kg w porównaniu z poprzednią generacją modelu), która umożliwia m.in. zdecydowaną redukcję poziomu emisji CO2. W rezultacie Peugeot 308 wyznacza nowe standardy, oferując emisję CO2 poniżej 85 g/km.Nowy Peugeot 308 produkowany będzie w zakładach w Sochaux we Francji, a fabryki w Trémery i Douvrin dostarczać będą jednostki napędowe.Po raz pierwszy nowy Peugeot 308 zostanie zaprezentowany 10 września 2013 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, a w europejskich salonach pojawi się jesienią 2013 roku. Peugeot / PD