Citroen zaprezentował oficjalne zdjęcia nowego C4 Picasso, który dostępny będzie w sprzedaży we Francji od czerwca 2013 roku. Nowy C4 Picasso, którego konstrukcja opiera się na nowej płycie podłogowej grupy PSAEMP2(Efficient Modular Platform 2), ma wymiary (dł.: 4,43 m / szer.: 1,83 m / wys.:1,61 m), i sporą pojemność bagażnika - 537 litrów wg VDA (+40 l). Masę tego modelu zredukowano o 140 kg w stosunku do poprzedniej generacji. Najnowsza generacja jest o 4 cm krótsza, ale równocześnie ma 5,5 cm większy rozstaw osi niż poprzednik. Tym samym C4 Picasso jest bardziej kompaktowy na zewnątrz, oferując jednocześnie więcej przestrzeni w kabinie. Podobnie jak w poprzedniku seryjnie montowana jest panoramiczna szyba przednia i duży przeszklony dach, które wypełniają kabinę nowego C4 Picasso naturalnym światłem. Podobnie jak jego poprzednik, model ten dysponuje sporą powierzchnią przeszkloną (5,30 m2). Nowy model wyposażony został w cyfrowy interfejs. W centralną część zostały wbudowane dwa ekrany: dotykowy tablet 7" i panoramiczny ekran 12". Za pośrednictwem dotykowego 7-calowego tabletu kierowca ma dostęp do portalu CITROËN Multicity Connect, oferującego wiele aplikacji, m. in. wskazujących najbliższą stację paliw, wyszukując hotel lub restaurację, podając komunikaty pogodowe czy alarmując o strefach o znacznym natężeniu ruchu. Wszystkie silniki Diesla z modelu C4 Picasso wyposażone zostały w technologię Stop&Start (z wyjątkiem HDi 90 KM z mechaniczną skrzynią biegów). Najczęściej wybierany silnik z gamy czyli e-HDi 115 KM spala w cyklu mieszanym 4 l /100 km. Nowy C4 Picasso będzie pierwszym modelem korzystającym ze spełniającego normy Euro 6 silnika BlueHDi/150 KM, który wyposażony został w moduł SCR (selective catalytic reduction), czyli najbardziej skuteczną technologię redukcji emisji tlenków azotu i CO2.Oprócz 6-przełożeniowej manualnej skrzyni biegów, dostępnej z silnikami Diesla (z wyjątkiem HDi 90 KM), w ofercie pojawia się nowa 6-przełożeniowa manualna elektronicznie sterowana przekładnia ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds) o udoskonalonych parametrach, montowana z silnikami e-HDi 90 KM i e-HDi 115 KM. Oferuje ona kierowcy możliwość przełączania trybu jazdy z manualnego na automatyczny i odwrotnie, w zależności od sytuacji. Skrzynia posiada funkcję pełzania (po włączeniu trybu jazdy samochód zaczyna bardzo powoli jechać do przodu, bez konieczności wciskania pedału gazu).Oferta skrzyń biegów uzupełniona zostanie o 6-przełożeniową przekładnię automatyczną, która dostępna będzie w pierwszym półroczu 2014 roku. Citroen