Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Nowy Porsche Cayenne Stuttgart.

Podccayenezas targów motoryzacyjnych odbywających się na  początku marca w Genewie, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, zaprezentuje najnowszą generację modeli Cayenne. Absolutną nowością wśród modeli nowej generacji  będzie Cayenne S Hybrid, charakteryzujący się niezwykle wyrafinowanym systemem równoległego napędu hybrydowego i zużyciem paliwarzędu  zaledwie 8.2 litrów na sto kilometrów. Cayenne S Hybrid stanowi połączenie wydajności  silnika ośmiocylindrowego z  ekonomicznością  silnika sześciocylindrowego zużywającego znacznie mniej paliwa. Zużycie paliwa zmniejszono o 23 %, gdyż nowy Cayenne, został opracowany zgodnie z zasadą “Porsche Intelligent Performance”: więcej mocy, mniejsze zużycie paliwa, wyższa wydajność i niższa emisja CO2 .Te  wyniki są konsekwencją wprowadzenia: nowej ośmiostopniowej przekładni automatycznej Tiptronic S z szerokim zakresem przełożeń, systemu Auto Start Stop, systemu zarządzania temperaturą pracy silnika oraz obwodu chłodzenia przekładni, a także pokładowego systemu odzyskiwania energii, zmiennemu odłączaniu silników oraz  nowatorskiej, lekkiej konstrukcji. Dzięki szczególnemu połączeniu materiałów oraz zmianom w ogólnej koncepcji pojazdu m.in. nowemu, niesłychanie lekkiemu i aktywnemu napędowi na wszystkie koła,  zoptymalizowano ciężar konstrukcji nowego  Cayenne. Przy wyższych standardach  bezpieczeństwa  i poprawie jakości, Cayenne S waży teraz  o  180 kg mniej. Ma to  bezpośredni  wpływ na  zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2, a także na wydajność, zwinność i precyzję prowadzenia auta.Zwiększona przestrzeń wnętrza, a także lepsza jej  funkcjonalność to wynik większego o 40 mm rozstawu kół. W efekcie całkowita długość nadwozia nowych modeli Cayenne jest  o 48 mm większa. Nowością kabiny pasażerów jest  możliwość przesuwania tylnej kanapy o 160 mm, oraz regulacja oparć  w trzech położeniach. Zakres oferowanych modeli rozpoczyna 3.6 litrowy Cayenne V6. Mimo zwiększenia mocy silnika  do 300 KM, opcjonalna ośmiostopniowa przekładnia Tiptronic S sprawia, że zużycie paliwa  w cyklu NEDC jest niższe od poprzedniego modelu o nie mniej niż 20 % i wynosi  9.9 l/100 km.Cayenne Diesel przy 240 KM (176 kW), 550 Nm i 3 litrowym silniku V6 wykazuje również zmniejszone zużycie paliwa o 20 %, które  wynosi  od 7.4 do 9.3 l/100 km. Dzięki  opcjonalnej ośmiostopniowej przekładni Tiptronic S i zmniejszeniu  masy samochodu, auto  przyspiesza teraz od 0-100 km/h w czasie 7,8 s., a nie  jak w poprzednim modelu w 8,3 s. 0-100 km/h. Zużycie paliwa spadło także znacznie w Cayenne S. Przy wysokim momencie obrotowym  i silniku V8 o pojemności 4.8 litra, jest mniejsze o 23 % i wynosi 10.5 l/100 km. Jednocześnie nowy silnik ma moc 400 KM zamiast poprzednich 385 KM, co znacznie poprawiło osiągi nowego modelu.To samo odnosi się do Cayenne Turbo, który przy silniku  V8 biturbo o pojemności  4.8 litra  i mocy 500 KM (368 kW) zużywa tylko 11.5 l/100 km w NEDC, czyli znów  o 23 % mniej niż poprzednik (14.9 l/100 km).Dzięki wprowadzeniu  nowego  modelu   Cayenne S Hybrid, Porsche oferuje już trzy wersje Cayenne, które zużywają mniej niż 10 litrów paliwa na 100  km w NEDC, przy czym dwa  z tych  modeli: Cayenne S Hybrid i  Cayenne Diesel  charakteryzują się emisją  CO2 niższą  niż 200 g na kilometr.  Cayenne S Hybrid stanowi nie tylko najczystszą wersję  Cayenne o najniższej emisji dwutlenku węgla (193 g/km), ale także jest to najczystsze Porsche w całym portfolio firmy.Maksymalną wydajność napędu  hybrydowego uzyskano dzięki inteligentnej współpracy  trzylitrowego silnika  V6 z dodatkowym doładowaniem i  elektrycznym silnikiem Cayenne S Hybrid. W zależności od warunków jazdy, pojazd osiąga szybkość docelową wykorzystując albo  jedną jednostkę napędową albo też dzięki połączeniu  obu jednostek. Silnik elektryczny 34 kW (47 KM) jest  idealnym partnerem dla silnika spalinowego o mocy 333 KM, osiągającym wysoki moment obrotowy już przy niskich prędkościach obrotowych. Razem obie jednostki napędowe dostarczają maksymalnie 380 KM, a najwyższy moment obrotowy wynosi  580 Nmprzy zaledwie 1 000 obr./min, czyli jest to parametr takiego samego rzędu, jak w przypadku silnika V8 Cayenne S Obie jednostki napędowe połączone są ze sobą za pomocą sprzęgła separatorowego sterowanego przez system Hybrid Manager. Sprzęgło to jest niezbędne do oddzielnej pracy Cayenne S Hybrid z napędem elektrycznym lub spalinowym  lub też do współpracy obu napędów. Jeśli użytkownik prowadzi pojazd na przykład na obszarze zabudowanym, może on podróżować na samym silniku elektrycznym  i wyeliminować emisję CO2 do atmosfery oraz znacznie ograniczyć poziom hałasu, prowadząc pojazd z szybkością  do 60 km/h.Aby zagwarantować dobre przyspieszenie na starcie, silnik elektryczny może stanowić dodatkowe źródło mocy. Inteligentne zarządzanie sprzęgłem sprawia, że przejście  pomiędzy napędami jest prawie niezauważalne, wygodne i szybkie. Jednocześnie silnik spalinowy może być całkowicie wyłączony przy prędkościach  do 156 km/h, gdy nie ma zapotrzebowania na dodatkową moc. W tak zwanym trybie sailing, tzn. jazda bez mocy, siły ciągu wywierane przez silnik spalinowy i ich efekt hamujący  są eliminowane na rzecz mniejszego oporu napędu oraz zużycia paliwa. Nowe modele Cayenne można już zamawiać w autoryzowanych  stacjach  dilerskich Porsche, a pierwsze egzemplarze można będzie zobaczyć  na polskich  ulicach  od 8 maja, dnia  oficjalnej  premiery  modelu.  Poniżej podajemy  ceny bazowe  nowych modeli Cayenne w Polsce:Cayenne                             68 420 Euro (z podatkiem VAT)Cayenne Diesel                    73 527 Euro (z podatkiem VAT)Cayenne S                           89 415 Euro (z podatkiem VAT)Cayenne S Hybrid                96 602 Euro (z podatkiem VAT)Cayenne Turbo                   141 428 Euro (z podatkiem VAT).

Przeczytaj również
Popularne