Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Nowy Hyundai zasilany wodorem

Hyundai zaprezentował nowy model z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Nowy SUV, którego wprowadzenie na rynek planowane jest na początek przyszłego roku, został pokazany w Seulu w wersji przedprodukcyjnej.

Będzie to już drugi, po wprowadzonym w 2013 roku do sprzedaży modelu ix35 Fuel Cell, serynie produkowany samochód wodorowy marki Hyundai. Model wykorzystuje technologię ogniw paliwowych czwartej generacji, a jego możliwości są efektem globalnych prac badawczo-rozwojowych Hyundaia.

Hyundai Fuel Cell (1)Nowy model został stworzony w oparciu o cztery kluczowe filary, które koncentrują się na efektywności ogniw paliwowych, osiągach, trwałości i sposobie magazynowania paliwa.

Zwiększenie wydajności ogniw paliwowych, redukcja zużycia wodoru i optymalizacja kluczowych komponentów sprawiły, że wydajność pojazdu została znacznie ulepszona w porównaniu z modelem ix35 Fuel Cell (na niektórych rynkach Tucson Fuel Cell). Zasięg nowego modelu ma wynieść 800 km na jednym tankowaniu (w oparciu o NEDC).

Maksymalna moc wyjściowa nowego modelu została zwiększona o 20% w stosunku do swojego poprzednika i wynosi 163 KM. W nowym SUV-ie ulepszono także parametry rozruchu samochodu, pokonując wyzwania związane z uruchamianiem pojazdów wodorowych w temperaturach ujemnych. Dzięki temu, możliwe jest uruchomienie samochodu nawet w temperaturze -30 stopni Celsjusza. Oprócz zwiększenia możliwości nowego modelu, udoskonalone zostały takie elementy, jak: MEA (zespół elektrod membranowych) i płyty dwubiegunowe , co przyczyniło się także do obniżenia kosztów produkcji.

Dzięki zastosowaniu wysoce wytrzymałej technologii katalitycznej, nowy SUV Hyundaia z napędem wodorowym ma jeszcze większą trwałość niż jego poprzednik.

Hyundai Fuel Cell (2)W samochodzie zastosowano trzy, jednakowej wielkości zbiorniki zamiast dwóch różnych rozmiarów, co zmniejsza masę własną pojazdu. Najwyższej klasy pojemność grawimetryczną zbiornika (masa wodoru na masę zbiornika) osiągnięto dzięki innowacjom w konfiguracji plastiku i skutecznemu układowi warstw.

"Dzięki wyjątkowej wydajności, czystej stylistyce i wiodącym osiągom, SUV Hyundaia nowej generacji jest prawdziwym przykładem ekologicznego pojazdu przyszłości". - powiedział Lee Ki-sang, wiceprezes Eco Technology Center.

Nowy FCEV stylistycznie mocno nawiązuje do koncepcyjnego modelu FE Concept, zaprezentowanego w 2017 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Nowy model opiera się na koncepcji płynnej formy - designu inspirowanego naturą, a w szczególności wodą, stanowiącą jedyną emisję samochodu zasilanego wodorem. Czysta stylistyka nie odbiera modelowi charyzmy prawdziwego SUV-a, będącego idealnym autem na długie dystanse i odkrywanie nowych miejsc, pozostającym jednocześnie w zgodzie i harmonii z naturą.

Nowy model jest kolejnym krokiem Hyundaia w realizacji planów rozwoju pojazdów o niskim zużyciu paliwa, zgodnie z celem Hyundai Group, jakim jest wprowadzenie do 2020 roku 31 modeli ekologicznych (marki Hyundai i Kia) na rynki globalne.

Hyundai równie mocno pracuje nad pozycją lidera na rynku pojazdów elektrycznych. Do obecnego już w gamie modelu IONIQ mają dołączyć małe samochody elektryczne a także modele z luksusowej linii Genesis.

- wprowadzenie modelu KONA EV o zasięgu 390 km w pierwszej połowie 2018 roku

- wprowadzenie modelu Genesis EV w 2021 roku

- wprowadzenie modelu EV o zasięgu 500 km po 2021 roku

Nowy model typu SUV zasilany ogniwami paliwowymi pojawi się już oficjalnie na początku przyszłego roku w Korei, a następnie w Ameryce Północnej i Europie. Hyundai rozważy także wprowadzenie modelu na rynki z dużym potencjałem wzrostu np. do Chin.

Przeczytaj również
Popularne