Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Zapraszamy na XXI Międzynarodowe Targi „Stacja Paliw” 14-16 maja 2014 r., Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14, Centrum EXPO XXI

logo targi2014 polMiędzynarodowe Targi „Stacja Paliw", tradycyjnie organizowane przez Polską Izbę Paliw Płynnych, to największa wystawa branży paliwowej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Co roku cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem nie tylko przedstawicieli sektora szeroko pojętej energetyki, ale również wielu zwiedzających spoza branży.Magazyn „Fleet" objął patronat medialny nad targami. Dzisiejsza stacja bowiem, w zgodnej opinii zarówno koncernów, jak i niezależnych przedsiębiorców, ze sprzedaży paliw utrzymać się nie może. Powodem, przywoływanym nawet na forum międzynarodowym przez globalne koncerny obecne w naszym kraju, jest długotrwałe utrzymywanie się w Polsce bardzo niskich marż na sprzedaży zarówno benzyny, jak i oleju napędowego czy autogazu. Stacje koncentrują się więc na szeroko zakrojonej ofercie pozapaliwowej. Na Targach „Stacja Paliw" każdy znajdzie więc coś dla siebie. Naturalne zaplecze oferty stacji paliw stanowi szeroko pojęta branża motoryzacyjna. Do myjni samochodowych, od lat na Targach bogato reprezentowanych, jednak się to nie ogranicza. Placówki należące do małych, zwykle rodzinnych firm (tzw. sektor MŚP, odpowiadający za gros polskiego PKB), często połączone są bowiem z warsztatem, serwisem samochodowym (mechanicznym/ blacharskim/ wulkanizacyjnym), salonem dealerskim itd. Jednak wachlarz usług dostępnych dziś w takich lokalizacjach wykracza daleko poza to. Współczesna stacja paliw to bowiem całe centrum handlowo-usługowe, z bogatym asortymentem zarówno tzw. dóbr „szybkozbywalnych" (FMCG w tzw. convenience – „sklepie codziennym"), jak i marek luksusowych. Praktycznie nieograniczony jest zakres usług, które mogą być świadczone na stacji paliw: od kwiaciarni po manicure czy... stomatologię. Przykładem oferty dla rodzin są place zabaw: coraz częstsze nie tylko na stacjach stanowiących obowiązkową część przyautostradowych Miejsc Obsługi Podróżnych. Standardowo już placówki takie mają usługi hotelarsko-gastronomiczne (HoReCa). Nierzadko, zwłaszcza w lokalizacjach o niskim stopniu zurbanizowania, pełnią funkcję integrującą lokalną społeczność. Gdzie nie ma banku – oferują bankomat i cashback (możliwość wypłaty drobnych sum przy okazji zakupu). Gdzie nie ma poczty – paczki, listy i awizo, a także opłatę rachunków bieżących. Nie wspominając już o takich oczywistościach jak świeża prasa i multimedia: przy zapaści gminnych bibliotek – rzecz nie do przecenienia. Dla tych przedsiębiorców, którzy myślą o własnej stacji, myjni, sklepi, warsztacie itd., nieocenioną pomocą będą bezpośrednie spotkania z praktykami tego biznesu – członkami Polskiej Izby Paliw Płynnych, którzy na Tragach dzielą się swym doświadczeniem. Zarządzanie kilkoma, czy nawet jedną stacją paliw, wymaga bowiem nie tylko wielomilionowych inwestycji, ale i wiedzy oraz umiejętności, nieraz z bardzo wielu i bardzo odległych tematycznie dziedzin. Jak co roku, podczas Targów „Stacja Paliw" 2014 odbędzie się również wiele imprez towarzyszących, m.in. konferencji, szkoleń i spotkań z ekspertami. Wiedzą teoretyczno-legislacyjną służą tam przedstawiciele urzędów dozorujących branżę paliwową: UDT, TDT, URE... Wystawców zapraszamy oczywiście do Konkursu „Produkt Roku". Przyznane w nim nagrody – w tym „Lampa Prezesa" – zostaną wręczone podczas tradycyjnego bankietu. Do zobaczenia na XXI Międzynarodowych Targach „Stacja Paliw" 2014!

Przeczytaj również
Popularne