Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Sukces Navigation Trends 2013

nt2013 logo20 czerwca 2013 r. w warszawskim Centrum Konferencyjnym Adgar Plaza odbyła się pierwsza w Polsce konferencja w całości poświęcona usługom lokalizacyjnym. Navigation Trends 2013 zgromadziło wielu przedstawicieli z branży. Podczas całego dnia, przez Centrum Konferencyjne przewinęło się ponad 150 osób z największych firm na rynku. Była to jedyna okazja, aby w jednym miejscu porozmawiać zarówno z dostawcami najbardziej popularnych w kraju aplikacji nawigacyjnych, systemów monitoringu GPS, przedstawicielami producentów samochodów czy wreszcie reprezentantami szkolnictwa wyższego i rządu. Podczas Navigation Trends 2013 została zaprezentowana tematyka właściwa dla całego sektora usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z dostępnymi na świecie globalnymi systemami nawigacji satelitarnej, a także zorientować się, na jakim etapie znajduje się Europa z projektem Galileo, którego komercyjne uruchomienie powinno nastąpić już w przyszłym roku. Dla wszystkich tych, którym bliski jest temat map, Marcin Maroszek z Emapy omówił proces powstawania map cyfrowych, a Łukasz Brzostek z Imagis dowiódł, że nawigacja może mieć nie tylko zastosowanie w życiu codziennym, ale także w biznesie. Będąc przy temacie nawigacji, największe zainteresowanie wśród uczestników konferencji wzbudził panel dyskusyjny, który poprowadził dziennikarz Tomasz Okurowski. W panelu wzięli udział przedstawiciele kluczowych na rynku firm dostarczających nawigację. Janusz M. Kamiński z AutoMapy, Łukasz Brozstek z Imagis/MapaMap, Marek Krygier (wcześniej Becker) obecnie Coyote Polska, Konrad Telakowski z Navmax oraz Piotr Laube z BMW Polska. Bardzo żywiołowa dyskusja dotyczyła zalet i wad korzystania z nawigacji mobilnej, PND oraz OEM czyli systemów nawigacyjnych fabrycznie montowanych w samochodach. Poza panelistami, udział w rozmowie brali przedstawiciele innych firm obecnych na sali, w tym Mariusz Manowski z Mio czy Katarzyna Przybylska z NaviExpert. Takie wydarzenie jak Navigation Trends 2013 nie mogłoby się obyć bez tematyki związanej z monitoringiem GPS. Reprezentantem tej branży była firma Gannet Guard Systems, której przedstawiciele zaprezentowali jedyną w Polscehybrydę systemu radiowego i GPS. Tym samym wywołali szereg pytań dotyczących korzyści płynących z wdrożenia rozwiązań opartych o lokalizację radiową. Navigation Trends 2013 to także usługi oparte o geolokalizację oraz geomarketing. Tomasz Witt z Norbsoft dokonał przeglądu aplikacji wykorzystujących informacje o położeniu użytkownika, powiedział jakie są trendy w naszym kraju i na świecie oraz, w którym kierunku zmierza rynek. W tym tonie usługi Eniro zaprezentował także Magnus Gagnelid. Jak się okazało, Panorama Firm to już nie tylko popularne kiedyś yellow pages. Przez ostatnie lata PF przeszła transformację, w wyniku której stała się liderem w mobilnych aplikacjach wyszukiwania lokalnego. Równie duże zainteresowanie wzbudziła prelekacja Marka Wcisło z T-Mobile, który zaprezentował na czym polega geotargetowanie w działaniach marketingowych oferowanych przez T-Mobile. Po raz pierwszy w Polsce podczas wydarzenia poświęconego branży usług lokalizacyjnych, można było zobaczyć nad czym pracują młode firmy i jakie produkty być może niebawem zdominują rynek. "Nie wszystkie małe firmy mają budżety marketingowe, które mogą wykorzystać na komunikację swojej oferty. Podczas Navigation Trends 2013 chcieliśmy umożliwić zaprezentowanie swoich osiągnięć nie tylko tym, doskonale znanym w branży, lecz także podmiotom, które dopiero w niej startują" - mówi Paweł Kacperek, prezes Location-Based Media i Redaktor Naczelny największego w Polsce portalu poświęconego branży - lokalizacja.info. W trakcie 10 minutowych prezentacji swoje produkty i usługi przedstawiło kilka firm: - Coyote Polska- Navmax- VE Systems- Navatar- Media-Tech Podsumowaniem pierwszej w Polsce konferencji Navigation Trends było wręczenie Lokalizatorów Roku 2013 za największe osiągnięcia w branży. Nagrody otrzymali: 1. Imagis - za konsolidację rynku2. Eniro Polska - za digitalizację yellow pages3. AutoMapa - za 10 lat w Polsce4. Gannet Guard Systems - za system GanTotal5. Media-Tech za rejestrator video z GPS - Drive Eye MT 4043Źródło : Lokalizacja.info 

Przeczytaj również
Popularne