Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Spadki wartości w segmencie C.

logo_EurotaxglassSamochody należące do segmentu C, powszechnie zwane „kompaktami”, są nieprzerwanie najpopularniejszym segmentem aut, nie tylko na rynku polskim. Uznawane są za pojazdy najbardziej uniwersalne, stąd tak duże zainteresowanie nimi kierowców. W ostatnich latach w Polsce konkurencja pośród samochodów segmentu C jest niezwykle duża. Obok popularnych przedstawicieli marek niemieckich i francuskich, pojawili się też niczym nie ustępujący im reprezentanci producentów koreańskich.Konkurencyjnie też prezentuje się utrata wartości poszczególnych modeli. W poniższej tabeli zestawienie dziesięciu  „kompaktów” najlepiej trzymających wartość po 3 latach eksploatacji (analiza dotyczy aut z silnikiem benzynowym o mocy około 100 KM) )

 

MARKA

MODEL

CENA ZAKUPU

RV (%)

RV (KWOTA)

TOYOTA Auris 1.33 VVT-i Terra

54700

52,9

28912

PEUGEOT 308 1.6 Trendy

54200

52,2

28292

RENAULT Megane 1.6 16V Expression

55000

52

28610

KIA Cee´d 1.6 Comfort

48400

51,8

25063

HYUNDAI i30 1.6 Comfort

52400

51,7

27106

MAZDA 3 1.6 Comfort

63900

51,4

32846

SKODA Octavia 1.2 TSI Classic

59800

51

30489

VOLKSWAGEN Golf VI 1.2 TSI Trendline

64430

50,9

32766

SEAT Leon 1.6 Reference

65990

50

33015

OPEL Astra IV 1.6 Enjoy

66650

47,4

31591

Istotnym elementem odpowiedzialnym za zróżnicowanie wartości rezydualnej pojazdów należących do tego segmentu, jest bez wątpienia ich cena. Warto zwrócić uwagę, iż różnica w cenie zakupu nowych samochodów w tym segmencie sięga nawet kilkunastu tysięcy złotych, podczas gdy różnice procentowe po 36 miesiącach eksploatacji to niewiele ponad 5 punktów procentowych. Po 3 latach użytkowania najwyższą wartość procentową zachowały Toyota Auris, oraz dwie marki francuskie-Peugeot i Renault. Jednakże ich wartość kwotowa jako  trzylatków, będzie i tak o kilka tysięcy niższa niż ostatnich w zestawieniu Volkswagena, Seata czy Opla. Niemniej jednak, w odniesieniu do zainwestowanej w nowy pojazd kwoty, to właśnie przy zakupie nowego Aurisa straci się najmniej.

Przeczytaj również
Popularne