Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

PZWLP publikuje „Przewodnik Zwrotu Samochodów Dostawczych”

Przewodnik PZWLP - fot 1W jakim stanie samochód powinien zostać zwrócony firmie wynajmu długoterminowego (CFM) po okresie leasingu, żeby uniknąć dodatkowych i zbędnych kosztów napraw? Czy niewielkie zarysowanie zderzaka jest uszkodzeniem, które można uznać za ślady normalnej eksploatacji? Czy samochody dostawcze powinny być w momencie zwrotu traktowane pod względem zużycia w taki sam sposób jak auta osobowe? Odpowiedzi na tego typu pytania i wątpliwości znajdują się w opublikowanym przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) „Przewodniku Zwrotu Pojazdów. Samochody Dostawcze". Przewodnik został stworzony przez ekspertów PZWLP, Dekra Polska oraz SGS Polska i jest pierwszą tego typu publikacją w Polsce. Podobnie jak istniejący od kilku lat przewodnik PZWLP, dotyczący zwrotu aut osobowych, „Przewodnik Zwrotu Pojazdów. Samochody Dostawcze" w bardzo precyzyjny i przejrzysty sposób wyznacza akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia aut zwracanych firmie CFM po okresie użytkowania. Przewodnik zawiera ponad 150 zdjęć oraz szczegółową część informacyjną dla kierowców – użytkowników służbowych samochodów. Fotografie w połączeniu z opisami w bardzo precyzyjny sposób wskazują jakiego rodzaju usterki mogą zostać uznane za tzw. ślady normalnej eksploatacji, mieszczące się w granicach dopuszczalnego zużycia samochodów dostawczych. Zawartość przewodnika została w pełni dostosowana do specyfiki samochodów dostawczych oraz odmiennego od aut osobowych, sposobu wykorzystania tego typu pojazdów. Na 52 stronach publikacji szczegółowo opisane i zilustrowane zostały uszkodzenia dotyczące między innymi przestrzeni ładunkowej, kabiny pasażerskiej, czy elementów specjalnego wyposażenia aut dostawczych. Poza dokładnym i bogato ilustrowanym opisem akceptowalnego zużycia, przewodnik zawiera również unikalne w skali europejskiej przymiary, pozwalające użytkownikowi pojazdu na dokonanie samodzielnej oceny uszkodzeń takich jak np. zarysowania lakieru, czy wgniecenia karoserii. Głównym celem przewodnika jest minimalizacja procedur, czasu i kosztów w momencie zwrotu samochodów firmie CFM, po okresie leasingu – mówi Leszek Pomorski, Prezes Zarządu PZWLP, Prezes Alphabet Polska Fleet Management. – Zwrot pojazdów po zakończeniu kontraktu jest newralgicznym momentem współpracy firmy CFM z klientem, w którym często może dochodzić do sytuacji spornych przy ocenie zużycia i uszkodzeń samochodu. Kwestia ta jest szczególnie delikatna jeśli chodzi o auta dostawcze, które z racji swojego przeznaczenia, są wykorzystywane w sposób bardziej intensywny od pojazdów osobowych, na przykład do przewożenia różnego rodzaju ładunków, urządzeń czy maszyn. Opublikowany przez PZWLP Przewodnik Zwrotu Samochodów Dostawczych reguluje w sposób kompleksowy i precyzyjny kwestię akceptowalnego zużycia auta i dzięki temu pozwala na znaczne uproszczenie procesu zwrotu samochodu dostawczego. Stan auta po okresie leasingowym zależy wyłącznie od sposobu jego eksploatacji. Dzięki precyzyjnemu określeniu w przewodniku akceptowalnych uszkodzeń, użytkownik – kierowca służbowego samochodu dostawczego może już od pierwszego dnia użytkowania pojazdu zadbać o ekonomiczną i bezpieczną eksploatację auta, co pozwoli jego firmie na oszczędność czasu i kosztów w momencie zwrotu pojazdu po zakończeniu kontraktu. Precyzyjne określenie dopuszczalnych uszkodzeń i zużycia samochodu po zakończeniu okresu leasingowania jest jednym z najważniejszych elementów udanej i efektywnej współpracy firm CFM z przedsiębiorcami korzystającymi z ich usług. Opublikowany przez PZWLP „Przewodnik Zwrotu Pojazdów. Samochody dostawcze" jest pierwszym tego typu wydawnictwem w kraju, wyznaczającym kolejne wysokie standardy na polskim rynku CFM. Od kilku lat w Polsce funkcjonuje również opracowany i wydany przez ekspertów PZWLP przewodnik, dotyczący zwrotu samochodów osobowych, który jest obecnie uznawany za obowiązujący standard w branży wynajmu i leasingu pojazdów. Źródło: PZWLP

Przeczytaj również
Popularne