Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Orlen i Volvo na rzecz biopaliw

Innovations_for_life6Biopaliwa w Polsce nie są popularne, ale to może się zmienić. Polski Koncern Naftowy ORLEN zamierza wprowadzić na rynek biopaliwa nowej generacji BIO85 (E85), czyli mieszaniny benzyny z bioetanolem, w której udział bioetanolu wynosi do 85% obj. Tym paliwem będą mogły być zasilane samochody wyposażone w system FlexiFuel (FFV - Flexi Fuel Vehicles). Pojazdy te mogą być również napędzane zwykłą benzyną. Auta tego typu cieszą się coraz większym zainteresowaniem w krajach promujących wykorzystanie odnawialnych źródeł energii (m.in. w Szwecji czy Brazylii). - Chęć świadomego rozporządzania bogactwami naturalnymi sprawia, że producenci aut i przemysł paliwowy coraz częściej inwestują w alternatywne źródła energii. Wychodzimy naprzeciw światowym tendencjom wykorzystania surowców odnawialnych w produkcji paliw, mimo faktu, że jest to jeszcze rynek niszowy - powiedział Członek Zarządu PKN ORLEN Wojciech Kotlarek, podczas podpisania listu o współpracy. Volvo posiada obecnie jedną z najszerszych ofert modeli Flexifuel na rynku motoryzacyjnym: zarówno model Volvo V70, jak i S80 są dostępne w wersji z czterocylindrowym, 2-litrowym silnikiem Flexifuel (2.0F) o mocy 145 KM (107 kW). Wersje Flexifuel dla modeli Volvo S40, V50 i C30 wyposażone są w czterocylindrowy, 1,8-litrowy silnik (1.8F) o mocy 125 KM (92 kW). Podobne porozumienie o współpracy ORLEN zawarł dwa lata temu z firmą Ford.

Przeczytaj również
Popularne