Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Odblaskowi.pl - start akcji 1 września w Częstochowie

odblaskowi-airboard-4previewZadbaj o bezpieczeństwo dziecka w drodze do szkoły Zbliża się nowy rok szkolny, a wraz z nim szara jesień. To czas, kiedy dzieci są narażone na niebezpieczeństwo w drodze do szkoły, czy jadąc rowerem poboczem. Skuteczną ochronę na drodze zapewnia noszenie odblasku, bo zwiększa widoczność nawet o kilkadziesiąt metrów.Już 1 września w CH Auchan Częstochowa rusza ogólnopolska akcja „Odblaskowi.pl" promująca bezpieczne poruszanie się po drogach. Idąc poboczem w ciemnym ubraniu dziecko widoczne jest z około 20 metrów. Jadący z prędkością 90 km/h samochód pokona ten dystans w 1 sekundę – to za mało na skuteczną reakcję. Element odblaskowy na ubraniu zwiększa odległość widoczności dziecka do 150 m, a jeśli kierowca użyje długich świateł, to nawet do 1000 m. Odblaski ratują życie. Ryzyko potracenia pieszego po zmroku maleje nawet 7-krotnie, jeśli korzysta on z elementów odblaskowych. Kierowcy podczas przejeżdżania obok pieszego wyposażonego w odblaski, zachowują odstęp o 20 cm większy niż w przypadku pieszego bez odblasków. Podczas wydarzenia "Odblaskowi.pl" w CH Auchan w Poczesnej (Częstochowa), ale i w 11 innych miastach Polski dzieci i rodzice dowiedzą się, jakie są zasady ruchu drogowego i jak stać się bardziej widocznym dla kierowców. Otrzymają także materiał edukacyjny, który ukształtuje poprawne nawyki poruszania się po drodze. Dodatkowo zostanie rozdanych 1000 opasek odblaskowych zwiększających widoczność, a co za tym idzie - bezpieczeństwo na drodze. Na stronie www.odblaskowi.pl dzieci będą mogły wraz z rodzicami i Panem Sową przeszkolić się z zasad bezpieczeństwa dzięki specjalnie uruchomionej platformie e-learning'owej. Atrakcje i konkursy dla dzieci w CH Auchan będą trwać 1 września, od godziny 11.00 do 17.00. Patronem głównym akcji są Centra Handlowe Auchan, Eltrans sp. z o.o. Dealer marki Hyundai, Zakłady Azotowe Kędzierzyn-Koźle oraz Fortress Axalux. Patronat medialny nad akcją objęło Radio Planeta i Magazyn Flotowy Fleet.

Przeczytaj również
Popularne