Transporter jest większy, ma większą ładowność i potrafi pociągnąć cięższą przyczepę. Z kolei Caravelle może pomieścić aż dziewięć osób. Ceny pierwszego startują od 154 770 zł, drugi wyceniono na przynajmniej 191 020 zł. Oba auta trafiły już do cenników.
Transporter to legendarne pojazdy dostawcze oraz seria osobowa Caravelle. Po raz pierwszy w historii jednak Transporter nie jest już dziełem wyłącznie Volkswagena. Nowa generacja, Transporter T7, a także Caravelle, to samochód zbudowany na platformie Forda Transita i Tourneo Custom. Więcej przeczytasz TUTAJ.
Transporter T7 i Caravelle z zewnątrz w niczym nie przypomina fordowskiego Transita, jednak widać, że auto ma zupełnie inne proporce niż poprzedni Transporter. Ma inaczej stylizowany przedni zderzak, grill, błotniki, przednie drzwi, a także reflektory i tylne lampy.
Auto występuje w wersjach typowo dostawczej, dostawczo-osobowej (z drugim rzędem siedzeń), kombi (osobowej, dostępnej także jako Caravelle z dziewięcioma miejscami) oraz z podwójną kabiną i platformą. Interesująca jest wersja PanAmericana (ma być oferowana jako odmiana dostawcza i Caravelle) wyróżniająca się stylizacją nawiązującą do aut uterenowionych, wyposażona seryjnie m.in. w 19-calowe felgi (Caravelle; opcja w Transporterze).
Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje Nowego Transportera w wersji Furgon, skoncentrowanej na przewożeniu ładunku, która będzie idealnym wyborem dla profesjonalistów, szukających niezawodnego samochodu do codziennej pracy oraz w osobowej wersji Caravelle. Dziewięciomiejscowa Caravelle została zaprojektowana z myślą o komercyjnym transporcie pasażerskim — jako shuttle bus.
Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje ten niezależny model w trzech wersjach: Caravelle jako wersję podstawową, Life ze średnią specyfikacją wyposażenia oraz topową wersję Style. Caravelle jest również dostępna z wydłużonym rozstawem osi. Zarówno Transporter Furgon, jak i Caravelle, są też dostępne w wersji terenowej PanAmericana.
Co najważniejsze nowy Transporter oferuje więcej miejsca niż poprzednik, ma większą ładowność i potrafi ciągnąć cięższą przyczepę. Ponadto najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy zapewniają większe bezpieczeństwo, a nowy kokpit i elementy sterowania ułatwiają codzienną pracę. To samo dotyczy prezentowanego w tym samym czasie dziewięciomiejscowego minivana — nowej Caravelle.
Po raz pierwszy w historii modelu auta dostępne będą również z napędem hybrydowym typu plug-in i z napędem elektrycznym jako alternatywą dla gamy turbodoładowanych silników wysokoprężnych.
Zarówno w Nowym Transporterze, jak i w Nowej Caravelle podstawową jednostką napędową jest sprawdzony silnik wysokoprężny 2.0 TDI w dwóch wersjach mocy: 150 KM i 170 KM. Dla obu wersji dostępny jest również napęd na cztery koła 4Motion. W późniejszym czasie na rynku pojawi się też wersja z napędem hybrydowym typu plug-in o mocy 232 KM oraz z napędem w pełni elektrycznym o mocy od 116 KM do 286 KM.
Oprócz wielu zmian stylistycznych, nowy Transporter poszczycić się może większą od poprzednika ładownością – 1410 kg i większą dopuszczalną masą własną przyczepy, która wzrosła z 2500 do 2800 kg. Zwiększyło się też wiele wymiarów wewnętrznych pojazdu, m.in. długość przestrzeni ładunkowej i szerokość między nadkolami. Większy jest też rozstaw osi, a mimo to średnica zawracania Nowego Transportera to zaledwie 12,5 m.
Wyposażenie standardowe Nowego Transportera i Nowej Caravelle obejmuje m.in. Reflektory full LED z Light Assist, tylne światła LED, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, 12-calowe cyfrowe zegary Digital Cockpit Pro o wysokiej rozdzielczości oraz system Infotainment z 13-calowym ekranem, oraz z bezprzewodowym AppConnect. Ponadto w standardzie znajdziemy wielofunkcyjną kierownicę, Keyless Start, system utrzymywania na pasie ruchu Lane Assist, system automatycznego hamowania awaryjnego Front Assist i dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych.
Ceny Nowego Transportera w wersji Furgon (rok produkcji 2025) rozpoczynają się od 154 770 zł (wersja 150 KM, manualna skrzynia biegów, rozstaw osi 3100 mm). Natomiast cen Nowej Caravelle (rok produkcji 2025) startują od 191 020 zł (wersja 150 KM, manualna skrzynia biegów, rozstaw osi 3100 mm).
Oba modele mają 5 lat fabrycznej gwarancji w standardzie, w tym pierwsze 2 lata bez limitu kilometrów (maksymalny całkowity przebieg 250 000 km).