Podczas tegorocznych targów IAA Transportation w Hanowerze, Volkswagen zaprezentował zupełnie nowego Transportera T7.
Nowy Transporter oferuje więcej miejsca, większą ładowność i potrafi ciągnąć cięższą przyczepę. Ponadto najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy zapewniają większe bezpieczeństwo, a nowy kokpit i elementy sterowania ułatwiają codzienną pracę. To samo dotyczy prezentowanego w tym samym czasie dziewięciomiejscowego minivana - Nowej Caravelle.
Po raz pierwszy w historii modelu auta dostępne będą również z napędem hybrydowym typu plug-in i z napędem elektrycznym jako alternatywą dla gamy turbodoładowanych silników wysokoprężnych. A wszystko opakowane w nowoczesny design.
Elektryczny T7 nie kończy jednak przygody z ID. Buzzem. Wraz z debiutem Transportera nowej generacji, Volkswagen Samochody Dostawcze przystąpił do realizacji strategii oferowania „odpowiedniego Bulli dla każdego klienta”. Dlatego właśnie gama Bulli 2024 składa się z nowego Transportera, Multivana i z ID. Buzza.
Linia produktów Transporter obejmuje pojazdy dostawcze i serię Caravelle.
Multivan jest rodzinnym vanem rekreacyjnym i biznesowym, a także – od niedawna – funkcjonuje na rynku w wersji kampera California. ID. Buzz i ID. Buzz Cargo to pierwsze ikony elektrycznej mobilności. Transporter, Multivan i ID. Buzz - siódma generacja Bulli - tworzą obecnie najszerszą gamę modeli w swojej klasie na rynku.
T7 występuje w kilku wersjach nadwoziowych. Furgon koncentruje się na transporcie towarów, Furgon „Plus” na przestrzeni ładunkowej z siedzeniami w drugim rzędzie i różnymi przegrodami a Kombi na transporcie osób także w wersji z podwójną kabiną z nadwoziem skrzyniowym lub platformowym i długim rozstawem osi. Wersje mikrobus i furgon są opcjonalnie dostępne z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi.
Dziewięciomiejscowy Caravelle został zaprojektowany z myślą o komercyjnym transporcie pasażerskim - jako shuttle bus.
Pojemność przestrzeni ładunkowej Transportera w wersji Furgon z normalnym rozstawem osi i standardowym dachem wzrosła o ponad 10 procent do 5,8 m3. W wersji z długim rozstawem osi i wysokim dachem pojemność tej przestrzeni wzrasta do 9,0 m3.
Maksymalna ładowność, uzyskana dzięki większej objętości przestrzeni ładunkowej, to teraz 1,33 tony (dodatkowe 0,13 t). Volkswagen zwiększył również o 0,3 t maksymalną masę przyczepy, którą może pociągnąć Transporter. Teraz masa takiej przyczepy sięgną może nawet 2,8 tony (z hamulcem, przy nachyleniu 12%).
W momencie wprowadzenia auta na rynek, dostępnych będzie sześć wersji napędowych. Po raz pierwszy gama obejmuje dwa turbodoładowane silniki wysokoprężne TDI, napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid) i trzy wersje napędu elektrycznego (e-Transporter i e-Caravelle).
Silniki TDI osiągają moc 150 KM i 170 KM. Mocniejsza odmiana połączona jest z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która jest opcjonalnie dostępna dla słabszej wersji (6-biegowy manual). Modele TDI można zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION.
Po raz pierwszy auto dostępne jest w wersji PHEV. Moc systemowa to 232 KM a pojemność akumulatorów wynosi 64 kWh netto.