Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

LOTOS rozwija sieć i zwiększa sprzedaż

lotos-0001LOTOS to dziś najszybciej rozwijająca się sieć stacji paliw w Polsce. W pierwszym półroczu 2012 przybyło jej 50 nowych placówek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. To przede wszystkim efekt dynamicznego rozwoju ekonomicznej sieci LOTOS Optima. – W tym roku planujemy dalej konsekwentnie rozwijać naszą sieć stacji paliw – mówi Paweł Lisowski, prezes LOTOS Paliwa. – W całym 2012 roku zamierzamy otworzyć 67 nowych obiektów. Większość z nich pod dobrze znanym i cenionym przez klientów szyldem LOTOS Optima. Ale pojawią się też stacje premium w nowej wizualizacji. Skuteczna rozbudowa sieci przekłada się na wzrost udziałów w rynku sprzedaży detalicznej. Udział sieci LOTOS mierzony wolumenem sprzedanej benzyny i ON na koniec II kw. br. wyniósł 8% (7,6% na koniec II kw. 2011 r.). Natomiast udział LOTOSU wg ilości sprzedanego na stacjach diesla wzrósł do 9,6% (+0,6 p.p. r./r.). – Lepsza sprzedaż przekłada się również na poprawę wyników finansowych obszaru detalicznego – podsumowuje prezes Lisowski. – Przychody ze sprzedaży wzrosły zarówno kwartał do kwartału, jak i rok do roku, o odpowiednio 8 i 11 procent, a wynik operacyjny w drugim kwartale tego roku był dodatni. LOTOS Paliwa zarządza także siecią 11 stacji w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP). Operują one na autostradach A1, A2, A4 i A6 oraz drogach ekspresowych S3 i S7. LOTOS Paliwa planuje konsekwentnie rozwijać sieć stacji przy autostradach i drogach ekspresowych. Firma bierze czynny udział w przetargach dot. zagospodarowania kolejnych MOP. Na koniec lipca br. w całej sieci LOTOS działało 370 stacji. Z czego 196 to placówki własne (CODO), 139 partnerskie (DOFO) a 35 patronackie (DODO). Wśród ww. stacji 58 to obiekty LOTOS Optima.

Przeczytaj również
Popularne