Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
E-toll

Dobry rok Audi

AudiMimo wyraźnie odczuwalnych skutków globalnego kryzysu finansowego i gospodarczego koncern Audi zamyka rok gospodarczy 2009 ze zdecydowanie dodatnim wynikiem operacyjnym i tylko niewielkim spadkiem sprzedaży. „Wynik operacyjny w wysokości 1,6 mld euro świadczy, że także w trudnych warunkach należymy do najlepszych przedsiębiorstw w branży – powiedział Rupert Stadler, Prezes Zarządu Audi AG.  Ze względu na trudną sytuację na światowych rynkach motoryzacyjnych sprzedaż marki Audi w minionym roku spadła o 5,4 procent do 949.729 samochodów. Przychody ze sprzedaży w roku gospodarczym 2009, przede wszystkim z powodu mniejszego popytu, lecz również  w wyniku obciążeń walutowych wyniosły 29.840 mln euro (34.196 mln)*, czyli są niższe o 12,7 procent. Podstawą sukcesu w tych trudnych czasach jest atrakcyjne portfolio produktów i duża ilość nowości. Paleta nowych modeli sięga między innymi od sportowego R8 V10 poprzez A4 allroad quattro i A5 Cabriolet do A5 Sportback. W ubiegłym roku Audi przekazało klientom na całym świecie 949.729 (1.003.469) samochodów. Sprzedaż zmniejszyła się zatem o 5,4 procent w porównaniu z rekordową wartością ubiegłego roku. Szczególnie pozytywny rozwój sprzedaży można było zaobserwować w regionie Azji i Pacyfiku, przede wszystkim w Chinach. W Europie Zachodniej (z Niemcami) sprzedaż wprawdzie spadła, jednak marka z czterema pierścieniami zwiększyła swój udział w segmencie Premium. W Niemczech klienci odebrali 228.844 (258.111, minus 11,3 procent) samochodów Audi. W Europie Zachodniej (z Niemcami) Audi z 588.309 (666.984, minus 11,8 procent) sprzedanymi pojazdami wypadło lepiej niż cały rynek i znalazło się na czele segmentu Premium. W Wielkiej Brytanii, największym po Niemczech rynku w regionie, sprzedaż spadła do 90.513 samochodów (101.522, minus 10,8 procent). W sąsiedniej Francji sprzedano o 6,2 procent mniej samochodów niż rok wcześniej - 48.010 sztuk (51.200). We Włoszech Audi sprzedało 57.204 samochody (62.053, minus 7,8 procent). Największym zagranicznym rynkiem w 2009 roku były ponownie Chiny z Hongkongiem ze sprzedażą 158.941 aut (119.598, plus 32,9 procent). Z takim wynikiem Audi także w 2009 roku pozostało w Chinach zdecydowanym liderem w segmencie Premium.

Przeczytaj również
Popularne