Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Ceny pierwszego diesla Infiniti

Infiniti_FX37_GTMniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji CO2 w pierwszym Infiniti z silnikiem diesla – modelu FX, specjalnie skonstruowany silnik V6 z wtryskiem piezoelektrycznym o mocy 175 kW (238 KM) i najwyższym w klasie momencie obrotowym, wynoszącym 550 Nm. Ceny FX30d już od 252 800 złotych – czyli na poziomie cen analogicznych wersji benzynowych FX37. Jeden z najbardziej sportowych pod względem właściwości jezdnych i pod względem wyglądu dużych crossoverów - Infiniti FX jest teraz dostępny z nowym, rasowym silnikiem pod maską. Silnikiem diesla. Nie jest to jedyna nowość Infiniti w Europie. Wraz z tym silnikiem, na rynku pojawiają się nowe technologie bezpieczeństwa – ostrzegania przed kolizjami z przodu (Forward Collision Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Prevention).Wykorzystując atuty FX, nowoczesny, trzylitrowy silnik diesla V6 oferuje jeszcze wyższy moment obrotowy, a równocześnie znaczące zmniejszenie zużycia paliwa i niższą emisję CO2, przynosząc nabywcy wymierne korzyści. Pod nazwą FX30d, i w czterech wariantach wyposażenia, dołącza on do modeli FX z silnikami benzynowymi V6 i V8, tworząc nową linię na rok 2010. I to w cenach na poziomie cen analogicznych wersji z silnikiem benzynowym V6.  Ogłoszone dzisiaj ceny FX30d zaczynają się od 252 800 złotych. Nowy diesel jest dostępny zarówno w luksusowej wersji GT, jak i w bardziej sportowej - S. Wraz z jego pojawieniem się, Infiniti wprowadza nowe wersje Premium, wyposażone standardowo we wszystkie opcjonalne elementy. Jest wśród nich m.in. nowa zaawansowana technologia zabezpieczenia przed kolizjami, dostępna po raz pierwszy w samochodzie Infiniti w Europie. Nowoczesna, lekka konstrukcja FX’a, właściwości aerodynamiczne oraz bardzo efektywny inteligentny system napędu na cztery koła (AWD - All-Wheel-Drive) doskonale współgrają z nowym silnikiem diesla V6. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostało zmniejszone do 9,0 l/100 km zaś emisja CO2 ograniczona do 238 g/km. A są to wartości w tej klasie bardzo konkurencyjne.  FX z silnikiem diesla pozostaje samochodem klasy performance, nastawionym na osiągi. Nowy silnik imponuje momentem obrotowym wynoszącym 550 Nm, osiąganych już przy 1 750 obr./min. Silnik z wtryskiem piezoelektycznym, sprzężony ze standardową siedmiobiegową przekładnią automatyczną z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń, rozpędza tego bardziej ekologicznego FX’a od 0 do 100 km/h już w 8,3 sekundy i pozwala na rozwinięcie prędkości do 212 km/h. Największe wrażenie robi jednak tempo wyprzedzania, które zdaje się przychodzić dieslowi bez najmniejszego trudu. Siła ciągu, jest nawet większa niż siła ciągu silnika V8 w FX50.Sportowe zalety FX szczególnie uwydatnia wersja FX30dS, której głównym celem jest zadowalanie kierowcy. Specyfikacja diesla w wersji S obejmuje 21-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele, sportowe zawieszenie oraz układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS - Rear Active Streering). Ta wyjątkowa technologia układu jezdnego, w gamie FX dostępna była dotychczas tylko we flagowym modelu FX50.Pod względem osiągów i dopracowania FX30d nie ustępuje modelom FX z silnikami benzynowymi i zapewnia równie szeroki wachlarz wrażeń. Wydech został tak zestrojony, aby brzmiał bardzo sportowo. Silnik V6 ma blok wykonany z grafitu (znanego też jako wermikularne żeliwo grafitowe, ang. CGI - Compacted Graphite Iron). Dzięki temu blok silnika jest lekki, jak blok wykonany z aluminium, a silnik działa płynnie, jak jednostka z blokiem wykonanym z żelaza. Ponadto zastosowanie grafitu nie wymagało dodatkowych, skomplikowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Moc 175 kW (238 KM) jakiej dostarcza silnik to jedna z najwyższych wartości wśród diesli V6 z pojedynczym turbodoładowaniem. Kąt rozwidlenia cylindrów wynosi nietypowo 65 stopni, co zapewnia nie tylko lepsze wyważenie i niezawodność silnika, ale także umożliwia lepsze wpasowanie turbosprężarki umieszczonej w  rozwidleniu cylindrów silnika.Nowy model z silnikiem diesla dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia, odpowiadających wersjom modelu FX37 z silnikiem benzynowym. Uproszczona dzięki temu tabela specyfikacji odzwierciedla upodobania europejskiego klienta do FX’a z najwyższej półki. W praktyce zmiana oznacza więcej elementów dostępnych w standardzie, a mniej wyposażenia opcjonalnego za dodatkową opłatą oraz wprowadzenie całkowicie nowej, najbogatszej wersji wyposażenia – Premium.Oto ceny pełnej gamy modeli FX na rok 2010:FX37 GT            249 900 złotychFX30d GT            252 800 złotychFX37 GT Premium        269 800 złotychFX30d GT Premium         274 700 złotychFX37 S                260 200 złotychFX30d S            263 100 złotychFX37 S Premium        280 100 złotychFX30d S Premium        285 000 złotychFX50 S Premium        320 800 złotychModele FX z silnikami diesla już można zamawiać. Pierwsze egzemplarze wyjadą z polskich Centrów Infiniti na początku lipca.

Przeczytaj również
Popularne