Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Audi z 10,5 procentowym zyskiem operacyjnym w pierwszym półroczu

Audi A6Audi kontynuuje swoją strategię konsekwentnego wzrostu. Od stycznia do czerwca producent sprzedał ok. 780,5 tys. pojazdów swojej marki. Jest to o 6,4 procent więcej niż w pierwszym półroczu roku ubiegłego. Przy tym przychody koncernu Audi ze sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku wyniosły 25,2 mld euro. Wynik operacyjny w tym samym okresie osiągnął poziom 2,6 mld euro, a co za tym idzie jest nieznacznie niższy od wyniku ubiegłorocznego (2,9 mld euro). Jednakże 10,5 procentowy zysk operacyjny świadczy o tym, że Audi ma silną pozycję na tle konkurencji. „Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, trzymamy się planu założonego przez nas na ten rok. Ponadto przeznaczamy znaczne środki na inwestycje w nowe produkty, rozwijamy innowacyjne i pionierskie techniki, zwiększając jednocześnie nasze możliwości produkcyjne na całym świecie" podkreśla Axel Strotbek, członek Zarządu ds. finansów.Luca de Meo, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży zapowiada, że Audi jużw tym roku osiągnie wielkość sprzedaży zakładaną pierwotnie na rok 2015:„Mimo po części trudnych warunków rynkowych, w bieżącym roku będziemy nadal się rozwijać. W 2013 roku chcemy sprzedać naszym klientom ponad 1,5 mln samochodów marki Audi." Największy udział w sprzedaży mają mieć modele nowej rodziny Audi A3, SUV-y Q3 i Q5.W pierwszym półroczu 2013 koncern z Ingolstadt sprzedał 780 467 samochodów (2012: 733 216 egz.) Daje to wzrost o 6,4 procent, stanowiąc równocześnie nowy rekord. Pomimo takich wyników producent nie zdołał całkowicie uniknąć negatywnego wpływu trudnej sytuacji gospodarczej. Przychody ze sprzedaży koncernu Audi osiągnęły w pierwszym półroczu 2013 roku 25 234 mln euro (2012: 25 022), był to więc wynik podobny jak przed rokiem.Wskutek wzrostu wolumenu sprzedaży zwiększyły się koszty produkcji – do 20 190 mln euro (2012: 19.881). Wzrosły też koszty sprzedaży – do 2 284 mnl euro (2012: 2 209). Łącznie koncern osiągnął wynik operacyjny w wysokości 2 644 mln euro (2012: 2 871) – daje to spadek o 7,9 procent.Dzięki zyskowi operacyjnemu o wartości 10,5 procent (w 2012 r.: 11,5) Audiw pierwszym półroczu ponownie zrealizowało zakładany cel strategiczny, tj. zysk operacyjny w granicach od ośmiu do dziesięciu procent. W efekcie czego producentz Ingolstadt jest jednym z najbardziej rentownych przedsiębiorstw w branży motoryzacyjnej. Bez odliczania opodatkowania koncern osiągnął wynik w wys. 2 974 mln euro (2012: 3 175). Daje to wskaźnik rentowności sprzedaży o wartości 11,8 procent (w 2012 r.: 12,7).Audi w minionym czasie poniosło duże nakłady związane z inwestycjami w nowe produkty, rozwój innowacyjnej techniki napędu i rozwój swojej światowej sieci produkcyjnej. Pomimo tych kosztów, koncern sfinansował wszystkie inwestycje związane z działalnością operacyjną całkowicie z własnych środków. Przepływy kasowe związane z bieżącą działalnością osiągnęły w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku wysokość 3 236 mln euro (2012: 3 241).

Przeczytaj również
Popularne