Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

ADAC ocenił nową oponę MICHELIN Pilot Sport 3

MICHELIN1Opona Michelin Pilot Sport 3 została uznana za „szczególnie wartą polecenia” w najnowszych testach niezależnego instytutu badawczego ADAC. Na tę najwyższą ocenę złożyły się testy drogi hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, trwałości, komfortu jazdy i oszczędności paliwa. Opona Michelin Pilot Sport 3 do samochodów usportowionych, sportowych i limuzyn dużych mocy wchodzi właśnie na europejski rynek. Po zakończeniu testów i przyznaniu MICHELIN Pilot Sport 3 najwyższej noty – „Opona szczególnie warta polecenia” – Instytut ADAC określił oponę jako „cechującą się zrównoważonymi osiągami i znakomitą przyczepnością tak na suchej, jak i mokrej nawierzchni”. Warto przypomnieć, że także wcześniejsze testy instytutu TÜV SÜD Automotive dowiodły, że droga hamowania Michelin Pilot Sport 3 jest krótsza o trzy metry[1] od swej poprzedniczki, wiodącej referencyjnej opony sportowej Michelin Pilot Sport 2.[2] Wyniki testów obydwu instytucji to dowód na zapewnienie przez oponę Michelin Pilot Sport 3 zrównoważonych i wysokich osiągów w trzech kluczowych obszarach: efektywnego hamowania, przebiegów i niższego zużycia paliwa. Instytut ADAC bardzo wysoko ocenił też: hamowanie z wykorzystaniem systemu ABS na różnych rodzajach nawierzchni (m.in. na betonie i asfalcie) i stabilne prowadzenie w zakrętach. Nowe opony MICHELIN Pilot Sport 3 otrzymały już pierwsze homologacje producentów samochodów, mimo że sprzedaż tego modelu jest dopiero w fazie wstępnej. Niektórzy producenci zatwierdzili opony MICHELIN Pilot Sport 3 do użytku w swoich flagowych modelach sportowych, takich jak Audi A4, nowe Audi A5 i nowy Mercedes E 63 AMG. Przy projektowaniu opony Michelin Pilot Sport 3, inżynierowie Michelin zastosowali po raz pierwszy nową mieszankę gum bieżnika MICHELIN Green Power Compound łączącą trzy nowatorskie technologie:

  • nowoopracowany elastomer dużej gęstości, który poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni,
  • długie łańcuchy elastycznego elastomeru odpowiadające za trwałość mieszanki i wydłużające żywotność bieżnika,
  • drobiny krzemionki, które wkomponowane w łańcuchy polimerowe wpływają na zmniejszenie oporów toczenia czyli obniżenie zużycia paliwa.
Osiągnięciem z zakresu współzawodnictwa sportowego (wyścig 24H Le Mans) jest Technologia Programowanych Odkształceń (Programmed Distortion). Przy niskich prędkościach guma bieżnika zachowuje elastyczność i rozgrzewa się szybko w celu osiągnięcia niezbędnej temperatury do uzyskania optymalnej przyczepności. Przy dużych prędkościach i dużych naprężeniach usztywnia się, by zapobiec nadmiernej kumulacji ciepła, przez co zapewnia optymalną temperaturę mieszanki niezbędną dla sportowej jazdy Opony mają przebiegi dłuższe o 10% od poprzedniej wersji opony Pilot Sport PS2 uznanej przez klientów za referencję w tym zakresie.
[1]              Test TÜV SÜD Automotive na oponach modelu 245/40 ZR 18 Y przeprowadzony w 2009 r. [2]              [2] Linia MICHELIN Pilot Sport została zatwierdzona do użytku w ponad dwustu modelach

Przeczytaj również
Popularne