Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

MG3 Hybrid+. Oto najtańsza hybryda na rynku

„Trójka” MG jest prawie kompaktowa, ma niemal 200 koni i kosztuje przy tym, tyle, co konkurencja 5 lat temu. Dodatkowo pod maską kryje technologię hybrydową, co przekłada się na spalanie 4,4 l. na setkę. Czy MG3 Hybrid+ będzie rewolucją w segmencie?

W świecie zawładniętym przez różnego rodzaju SUV-y i crossovery MG Motor wkracza na rynek z hybrydowym autem kompaktowym. No prawie kompaktowym, bo z długością 4,11 m (rozstaw osi 257 cm) MG3 to auto rozmiarami pomiędzy Toyotą Yaris a Corollą. Pomiędzy Volkswagena Polo a Golfem, wreszcie pomiędzy Oplem Corsą a Astrą. O ile jednak te pierwsze sprzedają się świetnie, pozostałe to raczej statystyczne średniaki.

Czy MG3 okaże się konkurencyjne? Samochód wygląda nowocześnie i atrakcyjnie, choć można się w nim dopatreć trochę każdego ze znanych już kompaktów. Ostre linie zawsze się jednak obronią. Plastiki na desce rodzielczej są dobrze spasowane, a materiały twarde, choć przyjemne w dotyku. Dbra średnia klasa zarówno pod względem jakości jak i designu. Czytając jednak opis układu napędowego, można odnieść wrażenie, że właśnie to on będzie powodem zakupu MG3.

Hybrydowa rewolucja

Dla chińskiej marki z brytyjskimi korzeniami MG3 jest pierwszym modelem wyposażonym w technologię Hybrid+. U podstaw systemu leży pięć kluczowych elementów — silnik, skrzynia biegów, akumulator, silnik elektryczny i generator. Sercem jest 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 102 KM (128 Nm) i silnik elektryczny na tylnej osi o mocy 136 KM (250 Nm). Jest też oddzielny generator o mocy 61 KM (60 Nm), bateria o pojemności 1,83 kWh oraz trzybiegowa skrzynia, która spina wszystko w całość i pozwala przyspieszyć do setki w 8 sekund. Trudno się dziwić, moc systemowa MG3 Hybrid+ to 195 KM a masa niewielka.

Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Eco, Standard i Sport. Tryb Eco jest skalibrowany pod kątem optymalnego zużycia paliwa i zapewnia łagodne przyspieszenie i łagodną reakcję przepustnicy, podczas gdy tryb Standard gwarantuje połączenie oszczędności i wysokich osiągów. Tutaj liczy się wydajnością i dobrze sprawdza się w przypadku większości rodzajów podróży.

Tryb Sport to znacznie bardziej responsywna kalibracja, uzyskana z połączonej mocy wyjściowej, która zapewnia niezłe osiągi w klasie hybrydowych samochodów z segmentu B.

Technologia Hybrid+ to zdaniem producenta 30 proc. więcej mocy niż rozwiązania konkurencyjne, ponad 2x większą pojemność akumulatora i dodatkowe 10 km prędkości w trybie elektrycznym. Całość pointuje hasło „fun-to-drive”. Sprawdzimy, jak wreszcie auto trafi na rynek.

Zaprojektowany prawie od nowa

MG3 został zaprojektowany od nowa, choć tak naprawdę to już jego trzecia geneacja. Pierwsza pamięta jeszcze czasy brytyjskiego właściciela, czyli MG Rover. Po bankructwie w 2005 roku masę upadłościową wraz z prawami do produkcji wybranych pojazdów marek Rover oraz MG kupił chiński koncern Nanjing Automobile i rok później postanowił dalej budować modele 25 i MG ZR w różnych konfiguracjach jako nowe, chińskie MG 3.

Druga generacja już jako chińska myśl techncizna, pojawiła się w 2011 a trzecie w tym roku.

Samochód jest większy od poprzednika i ma 4,11 m długości, rozstaw osi to 257 cm a bagażnik mieści 293-litrów, co czyni go modelem z największą przestrzenią bagażową w klasie hybrydowych samochodów segmentu B.

Trzy poziomy

Na wyposazeniu nie zabrakło pakietu systemów bezpieczeńśtwa z radarami i kamerami, reflektorów LED, dwuekranowego kokpitu (7-calowy cyfrowy ekran oraz 10,25-calowy centralny system informacyjno-rozrywkowy). W standardzie jest nawigacja satelitarna, Apple CarPlay/Android Auto, klimatyzacja, czterogłośnikowy system audio z łącznością Bluetooth, cztery porty USB oraz tylne czujniki parkowania i kamera. Wyższy poziom wyposażenia oferuje dodatkowo tapicerkę z elementami sztucznej skóry, dostęp bezkluczykowy, podgrzewane przednie fotele i kierownicę oraz kamerę 360 stopni.

Samochód korzysta z systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz technologii MG Pilot, która obejmuje asystenta utrzymania pasa ruchu z systemem ostrzegania przed niezamierzoną zmianą, tempomat adaptacyjny, ostrzeganie przed kolizją z przodu i asystent jazdy w korku.

Grubo poniżej stówy

I teraz najciekawsze. MG3 będzie dostępny dla polskich klientów w 3 wariantach wyposażenia (Standard, Excite i Exclusive). Ceny standardowej, ale bogato wyposażonej wersji Standard zaczynają się od 87 950 zł, wersja Excite dostępna będzie od 94 500 zł, a wersja Exclusive od 101 000 zł.

Świętujemy niezwykły rozwój marki MG w Polsce, a wprowadzenie kolejnego modelu potwierdza nasze zaangażowanie w realizację ambitnego planu, który przedstawiliśmy zaledwie sześć miesięcy temu, debiutując na rynku. Nasza sieć salonów dealerskich rozwija się zgodnie z założeniami i na chwilę obecną stanowi 20 prężnie działających salonów w Polsce z planem otworzenia łącznie 40 wraz z końcem roku 2024.

Dziś mamy przyjemność przedstawić Państwu najnowszy model MG3 Hybrid+, który swoimi niezwykłymi osiągami prezentuje nasze nowoczesne zaplecze technologiczne – skomentował Lin Peng, Dyrektor Generalny SAIC Motor Poland podczas premiery.

Na MG3 ofensywa modelowa chińskiej marki z brytyjskimi korzeniami sie nie kończy.  Jeszcze w tym roku do sprzedaży ma wejść spalinowa odmiana MG3,. Teoretycznie powinna być jeszcze tańsza niż odmiana hybrydowa.

Na premiery czekają kolejne modele z segmentu B i C z napędem spalinowym jak i hybrydowym no i roadster a raczej Cyberster.

Przeczytaj również
Popularne