Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Właściciele 30 najdłużej pozostających w jednych rękach Mercedesów w Stuttgarcie

mercedes_konkurs_laureaci30 laureatów konkursu „Szukamy najstarszego Mercedesa od nowości w rękach polskiego właściciela", ogłoszonego w ub. r. przez Mercedes-Benz Polska, odwiedziła fabrykę w Sindelfingen i Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie. To z tej fabryki pochodzi większość aut, których właściciele zostali wyróżnieni. Wszyscy oni posiadają auta starsze niż 25 lat i są ich pierwszymi posiadaczami. Zarówno Mercedesy jak i ich właściciele mają pasjonującą historię. W zeszłorocznym konkursie poszukiwania najstarszego Mercedesa w posiadaniu pierwszego polskiego właściciela wzięło udział ponad sto osób. Wszystkie auta musiały być starsze niż 25 lat, a właściciel pierwszym posiadaczem nowego auta. Wielu spośród posiadaczy zabytkowych aut zakupiło swoje pojazdy w latach 70-tych i 80-tych bezpośrednio z fabryki Mercedesa w Sindelfingen, poza tym w przedstawicielstwie Mercedesa w Hanowerze, w Rotterdamie u dilera o wdzięcznej nazwie Mercedes-Benz Victoria; kilkoro w działającej w latach 80-tych w wieżowcu Intraco w Warszawie firmie Timex S.A. Inżynierowie i lekarze pracujący w latach 80-tych w Libii i Iranie kupowali auta właśnie w tych krajach. Pracujący jako dyplomata pułkownik LWP zamawiał swojego 220D w Helsinkach w punkcie diplomatic sales. Każde auto ma swoją pasjonująca historię. I jest to po części kawałek biografii właściciela. „Na mojego Mercedesa 190D jako kapitan statku pracowałem w latach 70-tych trzy miesiące" – zwierzył się jeden z uczestników wyjazdu, obecnie emerytowany kapitan żeglugi morskiej z Ciechocinka. Laureaci zwiedzili Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie, które od powstania w 2006 roku odwiedziło już 3,5 mln osób. Na dziewięciu piętrach zgromadzono 160 eksponatów, od pierwszego silnika Gottlieba Daimlera i narodzin samochodu w 1886 roku do najnowszych bolidów F1. Fabryka Mercedesa w Sindelfingen wzbudziła wiele wzruszeń, jako że to właśnie tu większość z posiadaczy klasyków odbierała swoje pojazdy. Fabryka produkuje obecnie ponad 300 tysięcy samochodów rocznie, zatrudnia ok. 30 tysięcy pracowników. W Sindelfingen powstają sztandarowe modele Mercedesów: Klasy C, E, CL, CLS, a także SLS AMG oraz Maybachy. Szczególne miejsce w produkcji zajmuje Klasa S, której 400-tysięczny egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w maju. Laureaci byli pod wrażeniem automatyzacji jak z powieści s-f: w niektórych halach na jednego pracownika przypada 10 robotów! Druga grupa, w której znajduje się także zwycięzca konkursu, Prof. Aleksander Ratajczak z Katowic (Mercedes-Benz 200D zakupiony w Hollywood / Kalifornia w 1966 roku), już przygotowuje się na wyjazd w lipcu.

Przeczytaj również
Popularne