Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Stowarzyszenie "Droga i Bezpieczeństwo": list otwarty do polskich europosłów

droga_i_bezpieczestwoStowarzyszenie "Droga i Bezpieczeństwo" wysłało do wszystkich polskich europosłów list otwarty, z prośbą o poparcie bardzo istotnego głosowania w Europarlamencie w Strasburgu dot. tzw. Dyrektywy CBE (Cross Border Enforcement). Stowarzyszenie wystąpiło w z upoważnienia Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportowego (ETSC) oraz Europejskiej Federacji Ofiar Wypadków Drogowych ( FEVR), podkreślając wagę tego wydarzenia. Szanowne Posłanki i Posłowie Parlamentu Europejskiego, Szanowni Państwo, Występując z upoważnienia Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportowego ( ETSC ) i Europejskiej Federacji Ofiar Wypadków Drogowych ( FEVR ), jako członkowie tych organizacji ( FEVR - dodatkowo będąc członkiem zarządu ), opierając się na 13-letnim doświadczeniu naszej organizacji pod nazwą "Droga i Bezpieczeństwo" w pracach edukacyjno-profilaktycznych i pomocy ofiarom wypadków drogowych, oraz realizując założenia polskiego rządowego programu bezpieczeństwa ruchu drogowego GAMBIT-2005 ( którego główny cel jest tożsamy z celami Komisji Europejskiej , a mianowicie - spadek o 50% liczby ofiar na drodze w ciągu następnych 10 lat ), zwracamy się o wsparcie w trakcie głosowania w Strasbourgu, w dniu 6 lipca 2011 roku długo oczekiwanego dokumentu unijnej legislacji bezpieczeństwa drogowego. Wielu z Państwa zapewne zapoznało się już z tym projektem. Prosimy  jednak o możliwość pokazania niezaprzeczalnych korzyści, jakie niesie za sobą jego uchwalenie. Nowa Dyrektywa, tzw Cross Border Enforcement / CBE stanowi niezwykle istotny krok w kierunku podniesienia poziomów egzekwowania prawa we wskazanym zakresie w Unii Europejskiej, dotyczy trzech głównych przyczyn śmierci na drodze: prędkości, alkoholu i niestosowania pasów bezpieczeństwa. Wprowadzenie w życie tej Dyrektywy pozwoli zmniejszyć aktualną roczną liczbę ofiar śmiertelnych na europejskich drogach, która w 2010 r. wyniosła prawie 31 000 osób. Ten nowy instrument uzupełni ważną lukę w łańcuchu egzekwowania prawa w Unii Europejskiej. Niewątpliwie przyczyni się również do wzrostu bezpieczeństwa na polskich drogach. W załączeniu przekazujemy dokumenty ETSC, które mogą okazać się przydatne przy podjęciu przez Państwa właściwej decyzji w trakcie głosowania. Dziękujemy za poświęconą uwagę.

Przeczytaj również
Popularne