O tym, czy nowy Opel Astra ma szansę na stałe zagościć w Polskich flotach i jaka jest przyszłość Opla w Polsce Tomasz Siwiński rozmawia z Marcinem Buczkiem szefem sprzedaży flotowej w GM Polska. FLEET: Czy Astra IV zdetronizuje Forda Focusa i będzie najpopularniejszym samochodem flotowym w swoim segmencie w Polsce? Pracujemy nad największą sprzedażą, rankingi są tylko wynikiem, a nie celem, ale na pewno nowa Astra będzie jednym z głównych graczy na rynku. FLEET: Linia nowej Astry opiera się na większej Insigni. Co poza walorami wizualnymi Astra ma do zaoferowania kierowcom? Na pewno wiele. Między innymi są to: szeroka gama silników, najnowocześniejsze rozwiązania techniczne (FlexRide, AFL, Opel Eye, FlexFloor, FlexFix, fotel AGR). Astra oferuje także najwyższy poziom bezpieczeństwo czynnego i biernego, paneuropejski standard serwisowania potwierdzony przez stałych klientów, ubezpieczenie premium i koszty napraw najniższe w klasie. Poza tym w naszym najnowszym modelu znacznie poprawiliśmy wartości rezydualne w stosunku do poprzedniego modelu, daliśmy klientom 12 letnią gwarancję na perforację nadwozia i wydłużyliśmy okresy międzyprzeglądowe (są co rok, bądź co 30 tys. km). FLEET: Nowa Astra oferuje aż 8 silników. Który Pana zdaniem będzie najchętniej wybierany przez fleet managerów? Na pewno 1.6 – 115 KM i 1.7 diesel 110 lub 125 KM. Bardzo ciekawy będzie też nowy silnik 1.4 turbo (140 KM) – mocny, efektywny z niskim zużyciem paliwa - optymalny dla Astry. FLEET: Zawirowania wokół Opla na pewno nie pomogły koncernowi. Wielu decydentów wstrzymało się z zakupami. Czy teraz, kiedy sprawa się wyjaśniła, wzmocni to pozycję Opla w Polsce? Powiązanie z koncernem GM na pewno pomaga i ułatwia, stanowi bazę produkcyjną, umożliwia konstruowanie oferty na poziomie paneuropejskim i globalnym dla innych międzynarodowych koncernów posiadających oddziały na całym świecie. FLEET: Kiedy możemy się spodziewać Astry Kombi? To będzie następne nadwozie, które pojawi się w drugiej połowie 2010. FLEET: Ceny Astry zaczynają się od 58 tys. Konkurencja ma ustalone ceny na podobnym poziomie, a marki koreańskie, które mocno wchodzą do flot, nawet niższe. Co zatem jest głównym i koronnym argumentem dla fleet managerów i firm CFM, żeby wybrać właśnie Astrę? Nowa Astra konkurować ma głownie z Golfem i Hondą Civic. Materiały, wykończenie, wyposażenie wykracza poza standardowe wymagania w klasie. Dla klientów szukających najniższej ceny w ofercie pozostaje poprzedni model Astry sprzedawany jako Astra Classic III, którego ceny rozpoczynają się od 46 890 zł. FLEET: Na jaką sprzedaż Astry (procentowo) liczycie Państwo do firm? Zakładamy 50% sprzedaży do firm.