Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
E-toll

Nie chcę 2009 roku!

DSC_0011Z Krzysztofem Brewką, Fleet Business Managerem Continental Opony Polska rozmawiamy o kryzysie, sporcie i oponach bieżnikowanych.  Panie Krzysztofie, czy zatem chciałby Pan, aby rok 2010 był dla marki Continental taki jak 2009? Nie chciałbym takiej powtórki, ponieważ z jednej strony musiałem prosić klientów o cierpliwość za zwłokę w oczekiwaniu na realizację ich zamówień, a z drugiej strony dużo czasu poświęcałem tematom windykacyjnym.Czy kryzys w branży transportowej przekłada się na kryzys w branży oponiarskiej? Tak i to bardzo. Niestety negatywnie. Spadła ilość zleceń przewozowych i wzrosły koszty, zatem rentowność wielu firm obniżyła się poniżej progu zyskowności i wykazując stratę część z nich znikła z rynku, a część ma kłopoty z płynnością finansową, co wymusiło weryfikację stosowanych rozwiązań, w tym również oponiarskich. Na pytanie z jakim sportem kojarzy Ci się Continental zapewne większość odpowie - piłka nożna. Ta promocja dotyczy tylko opon do samochodów osobowych. Czy widzi Pan sport, który mógłby być wsparciem brandu ciężarowego? Jakiś czas temu angażowaliśmy się w wyścigi ciężarówek, ale moim zdaniem opony ciężarowe przeznaczone są w pojazdach użytkowych dopracy i ich ocena dokonywana jest przez pryzmat efektów ekonomicznych ( przebieg/cena/odzysk do bieżnikowania/ zużycie paliwa). Zatem nie przypuszczam, aby jakikolwiek sport miał wpływ na zmianę oceny tej użyteczności.Wydawać by się mogło, że w kraju, gdzie dla wielu kupno nowego samochodu to absurd, bo za mniejsze pieniądze można sprowadzić używany, powinny królować opony bieżnikowane, a tymczasem klienci w Polsce niespecjalnie kupują opony bieżnikowane. Z czego to wynika? Problem opon bieżnikowanych wynika z ich zwiększonej awaryjności - średnio ok. 5% w porównaniu z nowymi, których awaryjność wynosi 0,2% - zatem opony bieżnikowane są ponad czterdziestokrotne bardziej narażone na uszkodzenie. Jeżeli auto, nawet używane, jest kupione z przeznaczeniem do transportu międzynarodowego, to koszt awarii zagranicznej jest zbyt wysoki i popularność opon bieżnikowanych tu jest ograniczona. Podobnie w pojazdach typu Mega, Lowdeck czy Jumbo – opony w rozmiarach17" - 19" oraz tzw. seria 60, gdzie awaryjność jest jeszcze większa. Dla zastosowań lokalnych opony napędowe i środkowa oś naczepy klasycznej tzw. Semi,  zastosowanie bieżników jest dość duże, szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Mam flotę 5 zestawów, jestem klientem dla Continentala? Pośrednio tak, na spotkaniu wspólnie z naszym partnerem sieci Conti3600 znajdujemy rozwiązanie dostępu do elitarnych usług programu Conti360. Rozmawiał Tomasz Siwiński Magazyn Fleet  

Przeczytaj również
Popularne