Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
efleetmanager

Masterlease Polska z Abris Capital Partners

Jerzy_KobyliskiAbris Capital Partners, firma zarządzająca funduszami private equity w Europie Centralnej i Wschodniej, stała się większościowym akcjonariuszem Masterlease Polska. Warta 700 milionów zł transakcja jest jednocześnie największym wykupem menedżerskim w Europie Centralnej i Wschodniej. Dotychczasowy właściciel – General Motors Acceptance Corporation – wycofał się z akcjonariatu. Transakcja objęła obie spółki Masterlease Polska – Prime Car Management (lider z 15-proc. udziałem w segmencie wynajmu długoterminowego) oraz Futura Leasing (jedna z czterech największych firm, specjalizujących się w leasingu pojazdów, źródło: Keralla Research). – Mamy ogromną satysfakcję. Mimo globalnego kryzysu, udało nam się nie tylko umocnić pozycję w obu segmentach, ale też przeprowadzić skomplikowaną transakcję wykupu menedżerskiego.Po raz kolejny też wyznaczyliśmy nowe standardy w zarządzaniu – mówi Jerzy Kobyliński, prezes Masterlease Polska. W ciągu 9 lat Masterlease Polska, jako część Masterlease Group (należącego do GMAC Financial Services), zbudował największą flotę samochodową w Polsce (prawie 25 000 pojazdów), rozwinął współpracę z największymi korporacjami, sektorem MSP i indywidualnymi klientami w obszarze m.in. Full Service Leasing, Service Leasing i Fleet Management. Konrad_Karpowicz– Tym samym przestaliśmy być tylko jedną z wielu firm specjalizujących się w leasingu i wynajmie długoterminowym, lecz staliśmy się czołową instytucją finansową, która dysponuje wiedzą i narzędziami, umożliwiającymi naszym partnerom ciągłe doskonalenie się i podnoszenie konkurencyjności – dodaje Konrad Karpowicz, dyrektor handlowy i członek zarządu Masterlease Polska. – GMAC Financial Services koncentruje się na swojej podstawowej działalności, odsprzedanie usług FSL w Polsce poprzez wykup menedżerski było więc idealnym rozwiązaniem dla obu stron. Cieszymy się, widząc wysokie prawdopodobieństwo kontynuowania usług i współpracy zarówno z klientami, jaki partnerami biznesowymi Masterlease. Jednocześnie spodziewamy się, iż ta transakcja zapewni firmie i pracownikom dalszą działalność – mówi Nick Browning, nadzorujący w GMAC Financial Services proces odsprzedaży akcji Masterlease Polska. Wartość transakcji wyniosła 700 milionów zł, z czego 534 mln zł pozyskano w drodze emisji dwu- i czteroletnich obligacji komercyjnych o wartości odpowiednio 349 mln zł i 185 mln zł. Pawe_Gieryski_mwi– Niespotykana w poprzednich latach ostrożność banków do udzielania kredytów zmusiła nas do opracowania bardziej innowacyjnych zasad finansowania tej transakcji – wyjaśnia decyzję o emisji obligacji komercyjnych Paweł Gieryński, partner w Abris Capital Partners – Przeprowadzenie transakcji wykupu Masterlease było jednocześnie połączone z radykalną zmianą struktury finansowania spółki. Po transakcji kapitały własne Masterlease w Polsce stanowić będą blisko 450 mln złotych, co oznacza, że Masterlease będzie jedną z najbardziej dokapitalizowanych spółek FSL w regionie. Tak wysoka wartość kapitałów własnych stanowi doskonałą bazę do dalszego dynamicznego rozwoju spółki, dając jednocześnie bankom finansującym oraz klientom pełne poczucie bezpieczeństwa – mówi Jakub Kizielewicz, dyrektor finansowy Masterlease Polska. W najbliższym czasie jednym z priorytetów Masterlease Polska będzie poszerzenie sieci dealerskiej, uruchomienie trzech nowych programów vendorskich i rozwinięcie dotychczasowej współpracy z Fiatem Auto Poland i GM. W ofercie znajdzie się także więcej modeli aut ekonomicznych i ekologicznych, co pozwoli jeszcze bardziej zdywersyfikować portfel produktów. Tak jak dotychczas, głównym celem będzie również sukcesywne poszerzanie współpracy z dużymi, korporacyjnymi klientami w ramach pełnego wynajmu (full service leasing). Jednocześnie większy nacisk zostanie położony na rozwój tej usługi w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Już dziś w ramach pełnego i niepełnego wynajmu Masterlease obsługuje prawie 20 000 aut, z czego ponad 40% użytkowane jest już przez MSP. – W ciągu dwóch lat chcielibyśmy, aby ten udział w strukturze naszych klientów przekroczył 50%. Osiągnięcie celu jest jak najbardziej realne. Oprócz oszczędności (miesięczne raty użytkowania aut w ramach FSL są niższe niż w ramach leasingu), firmy zyskują stabilizację. Koszty pełnego lub niepełnego wynajmu pozostają bowiem na praktycznie niezmienionym poziomie i są stosunkowo łatwe do zabudżetowania – mówi Konrad Karpowicz. Więcej w kwietniowym numerze Fleet.

Przeczytaj również
Popularne