Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Hyundai w Genewie

DSC_0009Na targach w Szwajcarii odwiedziliśmy stoisko Hyundaia. Jak można się było tego spodziewać, dominowały samochody ekologiczne. Hyundai pokazał kolejną wizualizację nowego samochodu koncepcyjnego i-flow zaprojektowanego z uwzględnieniem nowoczesnej teorii projektowej -  Hyundai Fluidic Sculpture (Opływowa Rzeźba). i-flow będący zapowiedzią przyszłego modelu Hyundaia z segmentu D, wyróżniają eleganckie i opływowe linie, które nie tylko tworzą futurystyczny kształt, ale również zwiększają aerodynamikę. Dzięki współczynnikowi oporu 0.25Cx udało się obniżyć emisję CO2 samochodu do 85g/km, a zużycie paliwa do zaledwie 3l/100km. Kluczowym czynnikiem pozwalającym na uzyskanie tak przyjaznych środowisku osiągów jest pierwszy hybrydowy, dieslowo-elektryczny silnik Hyundaia. Nowa jednostka U2 o pojemności 1,7l została wzmocniona poprzez dwustopniowe doładowanie oraz zespół polimerowych akumulatorów litowo-jonowych tworząc wydajny i zaawansowany układ, współpracujący z sześciobiegową skrzynią i podwójnym sprzęgłem. Jeżeli chodzi o samochody produkcyjne, to dużym zainteresowaniem cieszył się wchodzący do produkcji w marcu tego roku model i30U. Jest to nowa wersja popularnego i30, jednak samochód został znacznie ulepszony w zakresie designu, wyposażenia, konkurencyjności i wyposażony w bardziej ekologiczne układy napędowe. i30U zostanie objęty pakietem 5/5/5 oznaczającym 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat assistance, oraz 5 lat opieki technicznej samochodu, co może być bardzo interesujące dla managarów flotowych. Podczas targów Hyundai zaprezentował także rozbudowaną ofertę samochodów z ekologicznej linii Blue DriveTM. Jest to pięć nowych pojazdów produkcyjnych i10 blue, i20 blue, i30 blue, i30cw blue oraz ix35 blue. Niższą emisję udało się uzyskać  dzięki rozwiązaniom takim, jak system stop-start, oponom o niskim współczynniku oporów tłoczenia oraz zmodyfikowanej aerodynamice, pierwsze cztery modele charakteryzują się emisją CO2 poniżej 100g/km. Tymczasem ix35 blue osiągnął wynik 135g/km. Koreański producent dzięki ix35 FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) jest także cora bliżej skomercjalizowania samochodów zasilanych wodorem z ogniw paliwowych.   DSC_0008 Wszyscy kochają piłkę nożną, czy wszyscy pokochają Hyundaia? Zobaczymy DSC_0009 Nowy, a właściwie poddany liftingowi model i30U. Lepsze silniki, nowszy design i co najważniejsze:  5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat assistance oraz 5 lat opieki technicznej samochodu. To może skusić fleet managerów. DSC_0010 Wrażenia z jazdy ix35 prezentujemy w sekcji Fleet Cars&Trucks.  Wśród dziennikarzy panowała zgodna opinia. Ten model, a Tuscon - to niebo a ziemia. DSC_0011 DSC_0018 W Genewie koreański producent pokazał cała gamę modeli z serii Blue Drive. Poza i30CW były to i10, i20, i30 oraz ix35. Wyróżnikiem tej zielonej, choć niebieskiej linii jest system start-stop, ekologiczne opony i zmieniona aerodynamika. Efekt – poza ix35 wszystkie pozostałe auta emitują poniżej 99 g/km CO2. DSC_0012 DSC_0013 DSC_0014 DSC_0015 DSC_0016 i-flow. A teraz wszyscy biegiem do komputerów i piszemy petycję do przedstawicieli Hyundaia, żeby nie zmieniali nic w tym koncepcie. Niech taki wejdzie do produkcji!

Przeczytaj również
Popularne