Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2020

Audi zainwestuje miliardy

audirystechAudi uruchamia kompleksowy program inwestycyjny na nadchodzące pięć lat. Od roku 2014 do 2018 na nowe modele, innowacje i stale rozbudowywaną sieć produkcyjną pójdzie około 22 mld EUR. Aż 70% tej kwoty to inwestycje w rozwój nowych modeli i technologii. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, w nowym programie inwestycyjnym widzi ważny element strategii wzrostu swojego przedsiębiorstwa: "Wyznaczyliśmy sobie cel 1,5 mln sprzedawanych rocznie aut do roku 2015, ale osiągnęliśmy go bez problemu już w 2013. Teraz konsekwentnie zmierzamy do postawienia kolejnego kamienia milowego: dwóch milionów samochodów wprowadzanych rocznie na rynek. Dlatego przyspieszamy inwestycje i w roku 2014 będziemy zatrudniać nowych pracowników". W nadchodzących pięciu latach na inwestycje w nowe modele, innowacje techniczne i sieć produkcyjną Audi wyda kwotę blisko 22 mld EUR. Nakłady na zakupy inwestycyjne wyniosą 16 mld EUR. Poza tym, nowy plan zakłada wydatki rzędu 6 mld EUR na bieżące koszty prac rozwojowych. "Program inwestycyjny to początek kolejnej fazy naszego wzrostu - podkreśla Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów. "Będziemy prowadzić duże inwestycje w nowe produkty. 70% nakładów przewidziano na modernizację i poszerzenie palety modeli oraz na nowe rozwiązania techniczne". By osiągnąć cel dwóch milionów sprzedawanych rocznie samochodów, koncern z Ingolstadt chce do roku 2020 poszerzyć paletę produktów z obecnych 49 do 60 różnych modeli. Program inwestycji obok tworzenia nowych aut i alternatywnych koncepcji napędu obejmuje także skonstruowanie kolejnej generacji oszczędnych silników, dzięki którym Audi chce spełniać zaostrzone na całym świecie rygory w zakresie emisji spalin. Obok innowacyjnych modeli Audi A3 Sportback e-tron i A3 Sportback g-tron w 2014 producent wprowadzi na rynek trzecią generację Audi TT Coupe. Przed kilkoma tygodniami koncern zapowiedział także, że od roku 2016 będzie produkować w Ingolstadt nowy model, oznaczony jako Audi Q1. Równocześnie Audi powiększy swoje struktury produkcyjne na całym świecie. Z tego właśnie powodu w roku 2014 koncern będzie zatrudniać pracowników w różnych punktach globu. W Ingolstadt i Neckarsulm 700 młodych ludzi rozpocznie w nowym roku naukę zawodu. Thomas Sigi, członek zarządu Audi AG ds. kadr i spraw socjalnych, chce w nadchodzącym roku zwiększać zatrudnienie we wszystkich działach: "Przyjmując do pracy ekspertów, chcemy wzmocnić przede wszystkim takie pola innowacji jak lekka konstrukcja, usługi online i mobilność elektryczna". Struktury Audi rozrastają się także poza granicami Niemiec. Na całym świecie marka uchodzi za atrakcyjnego pracodawcę. W meksykańskiej miejscowości San Jose Chiapa Audi buduje swoją pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę, w której począwszy od roku 2016 z taśmy zjeżdżać będzie SUV Q5. Do dziś podanie o pracę w Audi w Meksyku złożyło już około 26 000 osób; w 2014 zostanie tam zatrudnionych ponad tysiąc pracowników. Ponadto, od roku 2015 Audi ponownie podejmie produkcję w Brazylii. W Sao Jose dos Pinhais produkowany będzie nowy model A3 Limousine oraz Q3. Audi nie zaprzestanie także poważnych inwestycji w węgierskim Gyor. Ponadto w chińskiej miejscowości Foshan otwarta zostanie druga w Państwie Środka fabryka Audi. W roku 2013 Audi sprzedało w Chinach ponad 460 000 samochodów, wyraźnie ugruntowując swą czołową pozycję na tym rynku. Ważną pozycją w planach na najbliższe lata, obok rozbudowy międzynarodowych struktur produkcyjnych, są inwestycje w niemieckie zakłady koncernu, na które przypadnie ponad połowa ogólnej kwoty. Jest to jasna deklaracja Audi, że fabryki w Ingolstadt i Neckarsulm odgrywają ogromną rolę w strategii wzrostu koncernu. Audi

Przeczytaj również
Popularne