Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Alfa Romeo w dziesiątce najlepszych producentów wg J.D. Power and Associates

najlepszy producent Alfa RomeoMarka Alfa Romeo znalazła się w pierwszej dziesiątce najlepszych producentów samochodów w badaniu satysfakcji J.D. Power and Associates w Wielkiej Brytanii i uznany brytyjski magazyn konsumentów „What Car". Badanie przeprowadzono na grupie blisko 17 tys. właścicieli samochodów, którzy są ich posiadaczami średnio od dwóch lat. W klasyfikacji producentów obdarzonych największym zaufaniem kierowców – Alfa Romeo została sklasyfikowana na 10 pozycji na równi z Toyotą i Volkswagenem. Analitycy J.D. Power podkreślają duży skok jakościowy włoskiej marki. W ubiegłorocznym badaniu Alfa nie zaistniała na liście producentów ujętych w rankingu. Na 1000 możliwych punktów Alfa Romeo zebrała 805 punktów, podczas gdy średnia wynosiła 794 oczka. Alfa wyprzedziła m.in. Nissana i Mazdę. To oznacza coraz większe zadowolenie użytkowników z samochodów z legendarnym scudetto. W najważniejszym kryterium oceny J.D. Power, czyli atrakcyjności, auta Alfa Romeo zebrały 824 punkty, zajmując siódme miejsce i wyprzedzając tym samym o pięć punktów Hondę (8 lokata), a ledwie jednym punktem ulegając Audi (6 miejsce). Na szczycie listy został sklasyfikowany Lexus - 857 punktów. Tak diametralną odmianę w postrzeganiu swoich produktów Alfa Romeo zawdzięcza m.in. takim modelom, jak MiTo i Giulietta. W sumie ankieterzy badający rynek z ramienia J.D. Power przeanalizowali do celów raportu za 2011 rok niemal 17 tysięcy kwestionariuszy, w których kierowcy przedstawili szczegółowe informacje na temat posiadanych pojazdów, których używają przynajmniej od dwóch lat. Działający globalnie instytut badania rynku - J.D. Power and Associates określa na podstawie uzyskanych odpowiedzi we wszystkich czterech kategoriach porównywalną wartość satysfakcji VOSS (Vehicle Ownership Satisfaction Study), która wyrażana jest w procentach. W ogólnej ocenie tym czterem kryteriom przypisuje się różną wagę: największe znaczenie ma atrakcyjność auta (37 proc.), następnie jakość (24 proc.), koszty użytkowania (22 proc.) i zadowolenie z serwisu (17 proc.).

Przeczytaj również
Popularne