Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Kto kupuje elektryczne Mazdy?

Mazda chwali się udanym debiutem pierwszego elektrycznego modelu MX-30, który został najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 r. w Polsce.

W ubiegłym roku na polskie drogi wyjechały 222 sztuki MX-30, co dało temu modelowi czwarte miejsce na liście najpopularniejszych samochodów z napędem elektrycznym w Polsce, po niespełna czterech miesiącach obecności w salonach. Kim zatem są nabywcy Mazdy MX-30?

Przeważającą formą jest zakup na firmę (63%), przy czym dwie firmy zamówiły po dwie MX-30. Prywatni użytkownicy stanowią 37% nabywców tego modelu[1]. Z analizy danych sprzedażowych wiemy też, że 24% ogółu wszystkich klientów elektrycznej Mazdy MX-30 stanowią kobiety. Paniom przypadł do gustu nie tylko wygląd nadwozia zaprojektowanego zgodnie z duchem filozofii KODO, ale też aranżacja wnętrza MX-30 z materiałów premium wykonanych częściowo z recyklingu oraz – co bardzo istotne przy przesiadce z samochodu spalinowego na elektryczny – prosta i intuicyjna obsługa pierwszego „elektryka” Mazdy.

O wysokim poziomie zaufania do marki świadczy fakt, że aż 64% klientów, którzy zdecydowali się na zakup MX-30, wcześniej nie posiadało żadnej Mazdy. Jednocześnie znaczący, bo aż 36-procentowy udział klientów lojalnych, którzy mieli już przynajmniej jedną Mazdę, zanim zdecydowali się na samochód elektryczny tej marki, potwierdza uznanie dla jakości i niezawodności japońskiego producenta. Wśród nabywców Mazdy MX-30, którzy jeździli lub nadal jeżdżą Mazdą właściciele CX-5 stanowią aż 29%, a właściciele Mazdy 6 reprezentują 25%. Na uwagę zasługuje 8% i 6% udział właścicieli odpowiednio nowej Mazdy 3 i CX-30, gdyż są to modele debiutujące na rynku zaledwie dwa lata temu. Dla pozostałych klientów Mazda MX-30 także jest najczęściej drugim, a nawet trzecim samochodem w rodzinie lub firmie. Jeden z nabywców elektryczną Mazdę kupił dla jako drugi samochód do codziennych lokalnych jazd i zaparkował nią w garażu obok innego samochodu elektrycznego – największego modelu amerykańskiej marki, który pełni funkcje auta rodzinnego na dalsze wyjazdy.

„Rok temu, gdy przygotowywaliśmy się do wprowadzenia MX-30 do sprzedaży, precyzyjnie określiliśmy grupę docelową naszego pierwszego <<elektryka>>. To samochód zaprojektowany jako drugi pojazd w rodzinie, przeznaczony do codziennych dojazdów do pracy w obrębie miejskiej aglomeracji i ładowania z własnego gniazdka w garażu, więc naszą ofertę skierowaliśmy przede wszystkim do mieszkańców podmiejskich domów jednorodzinnych. I to właśnie oni stanowią największą grupę nabywców elektrycznej MX-30 w Polsce.” – komentuje Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland.

Analiza danych z CEPiK pokazuje, że elektryczne MX-30 zarejestrowane zostały nie tylko w granicach największych miast – Warszawy (40), Poznania (19), Łodzi (14), Krakowa (11), czy Wrocławia (8), ale także w mniejszych ośrodkach miejskich jak Rzeszów (7), Zabrze (6), Tychy (5), czy Zielona Góra oraz Gorzów Wlkp. (po 4). Co ciekawe, po jednej sztuce Mazdy MX-30 można spotkać z rejestracjami z powiatów dębickiego, jasielskiego i ropczycko-sędziszowskiego (woj. podkarpackie), włodawskiego (lubelskie), czy np. żagańskiego (lubuskie). Elektryczne Mazdy jeżdżą w każdym z 16 województw w Polsce, a w rankingu województw z największą liczbą rejestracji MX-30 przoduje mazowieckie z 52 samochodami przed śląskim (30 aut) oraz wielkopolskim (23 rejestracje).

Analiza profilu klientów Mazdy MX-30 stanowiła punkt wyjścia do przygotowania kompleksowej oferty dla poszczególnych grup odbiorców, by dalej wspierać rozwój elektromobilności. Po niezwykle udanej Ekodopłacie Mazdy z ub. roku, firma wprowadza pakiet propozycji zebranych pod hasłem Eko Oferta Mazdy, obejmujących do wyboru:

  1. Leasing dla przedsiębiorców i firm („Leasing MX-30 100%” z wpłatą własną 10% i wykupem 1% lub „Leasing MX-30 SkyPremium Go z niską ratą od 836 zł netto miesięcznie),
  2. Atrakcyjny kredyt dla klientów indywidualnych („MX-30 kredyt Mazda Wygodna Rata 1,99%” nawet za 999 zł brutto miesięcznie),
  3. Ekodopłatę Mazdy w wysokości 10 tys. zł brutto dla klientów zainteresowanych zakupem gotówkowym, albo korzystających z własnego finansowania

Każda z opcji dotyczy samochodów zamówionych u polskich dealerów Mazdy do końca czerwca 2021 i odebranych do końca września 2021 r. i jest ograniczona do 200 sztuk.

„Jesteśmy przekonani, że wprowadzone przez nas rozwiązania pozwolą każdemu wybrać najkorzystniejszy sposób dołączenia do grona kierowców aut elektrycznych. Warto pamiętać, że wybór Mazdy MX-30 to początek oszczędności – na niskich kosztach eksploatacji, bezpłatnym parkowaniu w miejskich strefach i wreszcie na tym, co mamy najcenniejszego – na czasie, dzięki legalnej jeździe buspasami oraz możliwości <<tankowania>> podczas pracy lub w nocy” – wylicza Piotr Nowak. „Samochód elektryczny można rozpatrzeć w kategorii inwestycji, jak w przypadku paneli fotowoltaicznych. Warto najpierw wydać nieco więcej, by z biegiem czasu odzyskać zainwestowane środki, a następnie oszczędzać na każdym przejechanym kilometrze”.

Mazda MX-30 to elektryczny kompaktowy SUV z najbogatszym wyposażeniem seryjnym, w skład którego wchodzi m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, aktywny tempomat, pakiet systemów bezpieczeństwa iActivsense, nawigacja satelitarna, interfejs Apple Carplay/Android Auto, automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czy aluminiowe felgi o średnicy 18 cali. Tak wyposażony samochód z silnikiem e-Skyactiv o mocy 145 KM i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 35,5 kWh wyceniony jest na 142 900 zł.

 

Mazda

Przeczytaj również
Popularne