Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Kia EV9 oficjalnie

Kia ujawniła szczegóły dotyczące Kia EV9, nowego flagowego elektrycznego SUV-a z trzema rzędami siedzeń.

SUV marki Kia ma rozstaw osi 3100 mm, długość nadwozia 5010 mm, szerokość 1980 mm, a wysokość 1755 mm. Prezentuje odważną stylistykę, charakterystyczna dla EV9 tzw. cyfrowa twarz tygrysa, zaakcentowana przez „cyfrowy grill oświetleniowy”5 oraz pionowe reflektory, nadaje autu futurystycznego wyglądu. Oprócz standardowego modelu, Kia zaprezentowała również EV9 w wersji GT-Line. Na uznanie zasługuje współczynnik oporu aerodynamicznego nadwozia, wynoszący 0,28.

Model skonstruowano na modułowej płycie podłogowej Electric Global Modular Platform
(E-GMP), zapewnia zasięg ponad 541 km (zgodnie z WLTP). Ładowanie prądem o napięciu 800 V w około 15 minut umożliwia uzupełnienie akumulatora do poziomu, który wystarcza do przejechania około 239 km.

Akumulator, który może zmagazynować 76,1 kWh energii jest oferowany do standardowego modelu z napędem na tylne koła (RWD). Większy akumulator, który może zmagazynować 99,8 kWh energii jest montowany zarówno w odmianie RWD Long Range, jak i w wersji z napędem na cztery koła (AWD).

Model RWD Long Range jest napędzany przez silnik elektryczny o maksymalnej mocy 150 kW, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 350 Nm, dzięki czemu duży SUV może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 9,4 sekundy, jak wynika ze wstępnych danych. Napędzane również jednym silnikiem elektrycznym, choć o maksymalnej mocy 160 kW i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, EV9 RWD w standardowej wersji może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy.

Wariant AWD jest wyposażony w dwa silniki elektryczne, które dysponują łączną maksymalną mocą 283 kW i łącznym maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm. Ta kombinacja umożliwia SUV-owi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,0 sekund. Jeszcze wyższy poziom wydajności jest dostępny z opcjonalną funkcją Boost, dostępną do późniejszego zakupu w Kia Connect Store. Łączny maksymalny moment obrotowy wzrasta wówczas do 700 Nm, dzięki czemu EV9 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy.

Do wyboru są wersje siedmio- i sześciomiejscowa oraz różne konfiguracje foteli w drugim rzędzie. Co ciekawe, a kabinie możemy zamontować fotele obrotowe.

Nowością jest system Highway Driving Pilot (HDP – Asystent jazdy autostradą), który w przyszłości będzie oferowany na wybranych rynkach do EV9 w wersji GT-Line. System ten umożliwi warunkową jazdę autonomiczną na poziomie 3. Wraz z EV9 debiutuje również Kia Connect Store, za pośrednictwem którego klienci mogą kupować nowe cyfrowe elementy wyposażenia i możliwość ulepszania EV9 w dowolnym momencie za pomocą aktualizacji Over-the-Air (OTA).

 

EV9 jest wyposażone w funkcję Vehicle-to-Load (V2L) za pośrednictwem zintegrowanej jednostki sterującej ładowaniem (ICCU), która umożliwia wykorzystanie energii zgromadzonej w akumulatorze. Pasażerowie mają do wykorzystania do 3,68 kW mocy do zasilania laptopów lub sprzętu kempingowego.

 

Kia / PD

Przeczytaj również
Popularne