Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Hyundai Ioniq 6 Streamliner już oficjalnie

Elektryczny model Ioniq 6 Streamliner wygląda jak śmiały pojazd koncepcyjny, który przypadkiem znalazł się na ulicy. Przyciąga uwagę niezwykle śmiałą, nietuzinkową i nowoczesną stylistyką. Oferuje przy tym poziom zaawansowania oraz technologie, jakie upowszechnią się w motoryzacji dopiero za kilka lat.

Koreańczycy postanowili z przytupem zaistnieć w segmencie bezemisyjnych pojazdów dopiero w momencie wdrożenia platformy dedykowanej wyłącznie tego typu pojazdom. Przed dwoma laty pojawił się Ioniq 5 – hatchback klasy średniej. Teraz debiutuje jeszcze większy model Ioniq 6 Streamliner.

Nowość Hyundaia powstała w oparciu o płytę podłogową E-GMP, wykorzystywaną np. w modelach Ioniq 5 oraz Kia EV6. Ioniq 6 ma długość 4855 mm, szerokość 1880 mm i wysokość 1495 mm. Charakteryzuje się również pokaźnym rozstawem osi 2950 mm.

Ciekawie jest także w środku. Dwukolorowe oświetlenie nastrojowe pozwala kierowcy dostosować wygląd wnętrza kabiny, wybierając spośród 64 kolorów i sześciu wstępnie stworzonych motywów. Modułowa deska rozdzielcza modelu składa się z 12-calowego, dotykowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego i cyfrowego zestawu wskaźników o przekątnej 12 cali. Wszystkie fotele są około 30 procent cieńsze niż w innych konwencjonalnych modelach, zapewniając więcej miejsca pasażerom.

Baterie trakcyjne Ioniqa 6 mają pojemność 53 kWh lub 77,4 kWh. Pojazd zapewnia maksymalny  zasięg elektryczny szacowany na ponad 610 km, zgodnie z WLTP, a także ultraszybkie ładowanie 400 V/800 V. Dzięki ładowarce o mocy 350 kW IONIQ 6 można naładować od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut. Samochód oferuje funkcję Vehicle to Load (V2L), która umożliwia ładowanie dowolnych urządzeń elektrycznych, np. na kempingu lub podczas wydarzeń zewnętrznych.

Pojazd może posiadać napęd na tylne koła (RWD) lub na wszystkie koła (AWD). Topowa konfiguracja z dwoma silnikami napędzającymi obie osie (AWD), zapewnia łączną moc 325 KM i 605 Nm momentu obrotowego. Ten wariant może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,1 sekundy.

Ioniq 6 to pierwszy model marki Hyundai, który oferuje funkcję bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania (OTA) dla różnych kontrolerów.

Ioniq 6 ma trafić do produkcji w trzecim kwartale 2022 roku.

 

PD / Hyundai

Przeczytaj również
Popularne