Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

EQS w wersji SUV pokazany

Mercedes-Benz wprowadza do oferty luksusowego elektrycznego SUV-a EQS. Wraz z limuzyną EQS oraz sportowo-biznesową limuzyną EQE producent ze Stuttgartu ma już w gamie trzy modele o długości około pięciu metrów z napędem elektrycznym.

EQS SUV dzieli platformę podłogową z limuzyną EQS. Ma więc ten sam rozstaw osi (3210 mm), ale jest od niej o ponad 20 cm wyższy. Wymiary jego nadwozia przedstawiają się następująco: 5125/1959/1718 mm (długość/szerokość/wysokość). Drugi rząd siedzeń jest standardowo regulowany elektrycznie. Bagażnik zmieści do czterech toreb golfowych. Opcjonalnie dostępny jest trzeci rząd siedzeń, z dwoma dodatkowymi pojedynczymi fotelami.

Wszystkie wersje modelu EQS SUV mają elektryczny zespół napędowy (eATS) przy tylnej osi, a wersje 4MATIC dysponują modułem eATS również przy osi przedniej. Funkcja Torque Shift (z ang. „przerzucanie momentu obrotowego”) w wariantach 4MATIC zapewnia zmienny rozdział momentu napędowego pomiędzy tylnymi i przednimi silnikami elektrycznymi. Jednostki elektryczne przy przedniej i tylnej osi to silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PSM).

Jego moc maksymalna wynosi (265 kW) 361 KM. W zależności od wyposażenia i konfiguracji samochodu zasięg WLTP może wynosić do 660 km (dane wstępne dla wersji EQS 450+). System ładowania DC o mocy do 200 kW pozwala na szybkie ładowanie EQS SUV-a prądem stałym. W ciągu 15 minut pozwala to uzupełnić energię odpowiadającą zasięgowi do 250 km (WLTP; dane wstępne dla wersji EQS 450+).

EQS Limuzyna to pierwsza seria modelowa Mercedes-Benz, w której nowe funkcje pojazdu w wybranych obszarach można aktywować za pośrednictwem aktualizacji OTA. Wraz z debiutem modelu EQS SUV ich oferta zostaje znacznie poszerzona. W późniejszym terminie można aktywować np. Asystenta manewrowania
z przyczepą lub nawigację MBUX z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości.

W podwoziu nowego SUV-a zastosowano czterowahaczową oś przednią i niezależną konstrukcję wielowahaczową z tyłu. Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC
z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+. Prześwit pojazdu można zwiększyć o kilka centymetrów. Oprócz trybów DYNAMIC SELECT ECO, COMFORT, SPORT i INDIVIDUAL wersje 4MATIC oferują program OFFROAD do jazdy w lekkim terenie. Ponadto seryjna specyfikacja obejmuje skrętną tylną oś z kątem skrętu tylnych kół do 4,5 stopnia. Zapewnia ona imponującą zwrotność i dużą zwinność prowadzenia. Opcjonalnie, także poprzez aktualizację OTA, dostępna jest wersja z kątem skrętu tylnych kół do 10 stopni.

Wizytówką kokpitu jest opcjonalny ekran MBUX Hyperscreen – zakrzywiony wyświetlacz o szerokości 141 cm rozciągający się niemal od słupka do słupka. Pod jedną taflą szkła łączy on trzy ekrany, w tym 12,3-calowy wyświetlacz OLED dla pasażera z przodu, zapewniający mu własny obszar wyświetlania i sterowania. Na coraz większej liczbie rynków osoba podróżująca na przednim fotelu może również oglądać dynamiczne treści podczas jazdy; to zasługa zastosowania inteligentnej funkcji blokowania obrazu – jeśli kamera wykryje, że kierowca spogląda na wyświetlacz pasażera, system automatycznie przyciemni dynamiczną treść.

 

Mercedes-Benz / PD

 

Przeczytaj również
Popularne