Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Elektryczny SSangYong

Pierwszy zeroemisyjny SsangYong bazuje na praktycznym i wszechstronnym modelu Korando, jednocześnie oferując oszczędny i ekologiczny napęd elektryczny. e-Motion wzbudza zaufanie muskularną linią nadwozia i dużym prześwitem, wyróżniając się na tle konkurentów z napędem elektrycznym.

 

 

Korando e-Motion odróżnia się od swego protoplasty z konwencjonalnym napędem szeregiem elementów stylistycznych. Czerpiąc inspirację z koncepcyjnego modelu, zaprezentowanego na Geneva Motor Show w 2018 roku, uwagę zwracają futurystyczna i aerodynamiczna przednia atrapa, wloty powietrza i reflektory Full-LED o nowym kształcie, które komponują się z niebieskimi detalami nadwozia. Elektryczny e-Motion porusza się na nowych 17-calowych obręczach aluminiowych o opływowym kształcie, jednocześnie zwiększając wydajność dzięki oponom o niskim oporze toczenia. Układ hamulcowy z 3-stopniowym systemem rekuperacji, sterowanym za pomocą dźwigni przy kierownicy, wykorzystuje energię do ładowania akumulatorów. Tylna część nadwozia posiada przeprojektowane zderzaki z niebieskimi elementami wykończenia. Nowe są również tylne światła z charakterystycznym podwójny „V” w zespolonym kloszu.

 

 

Rodzinny SUV o długości niemal 4,5 metra zaskakuje swoim przestronnym wnętrzem – jego pojemność bagażnika wynosi 551 litrów (wg VDA), co stanowi najlepszy wynik w klasie samochodów elektrycznych tego segmentu. W bagażniku pod podłogą znajduje się specjalny schowek, w którym można wygodnie przechowywać zestaw do ładowania. W panelu konsoli środkowej zastosowano elektronicznie sterowaną dźwignię trybu jazdy, eliminując konieczność stosowania tradycyjnego drążka skrzyni biegów.

Korando e-Motion zostało wyposażone w wirtualne zegary o przekątnej 12,3 cala przekazując wszystkie najważniejsze parametry jazdy, łącznie z możliwością wyświetlania informacji z systemów Android Auto czy Apple CarPlay. Mocno wyeksponowane są ponadto informacje związane z zarządzaniem energią elektryczną, tak by umożliwić użytkownikowi pełną kontrolę i dostosować styl jazd do dostępnego zasięgu.

Korando było od czasu wprowadzenia na rynek konstrukcyjnie przygotowane do zastosowania elektrycznego układu napędowego, stąd rozkład masy i nisko położony środek ciężkości nadwozia z napędem elektrycznym są porównywalne z klasycznym hatchbackiem.

Centralne umiejscowienie akumulatorów powoduje, że większość masy układu napędowego znajduje się pomiędzy dwiema osiami (zamiast z przodu samochodu), co ogranicza podsterowność oraz zapewnia przewidywalny charakter prowadzenia. Samochód jest wyposażony w niezależne tylne zawieszenie, zestrojone tak, aby zapewnić wysoką stabilność i natychmiastowe reakcje na ruchy kierownicy oraz filtrować wibracje przy wyższych prędkościach bądź podczas jazdy po złej nawierzchni.

Za napęd w Korando e-Motion odpowiada silnik elektryczny o mocy 140 kW / 190 KM i wysokim momencie obrotowym 360 Nm. Samochód wykorzystuje przedni napęd (FWD), a przyspieszenie do 100 km/h wynosi 9 sekund. W Korando e-Motion wykorzystano akumulatory litowo-jonowo-polimerowe o pojemności 61,5 kWh, co w cyklu średnim według normy WLTP pozwala na uzyskanie zasięgu 339 km i nawet 474 km w ruchu miejskim. Szybkie ładowanie zapewni przyłącze CCS o mocy 100 kW: naładowanie akumulatora w optymalnym zakresie 20-80 % zajmie tylko 30 minut. Przy wykorzystaniu domowej ładowarki naładowanie akumulatorów w zakresie 0-100% zajmie około 11 godzin.

Wszystkie egzemplarze oferowane na polskim rynku są standardowo wyposażone w pompę ciepła, która znacząco poprawia wydajność systemu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, jednocześnie minimalizując zużycie energii elektrycznej i tym samym zwiększając rzeczywisty zasięg samochodu.

Korando e-Motion, mimo zastosowania elektrycznego napędu, zapewnia wszechstronność, jakiej klienci oczekują od samochodu typu SUV: samochód posiada największy prześwit w klasie - 169 mm, wysokie kąty natarcia i zejścia oraz głębokość brodzenia do 300 mm, co jest ewenementem dla samochodu elektrycznego. e-Motion doskonale nadaje się również do celów turystycznych, umożliwiając holowanie przyczepy o masie do 1,5 tony (z hamulcem) i do 500 kg (bez hamulca).

Korando e-Motion uzyskał ocenę 5* NCAP i jest wyposażony w szereg systemów wspomagania jazdy SsangYong „Deep Control”, na które składa się wiele zaawansowanych systemów bezpieczeństwa jazdy. Zastosowanie inteligentnego tempomatu adaptacyjnego po raz pierwszy w tej klasie pojazdów zapewnia najlepsze wrażenia z jazdy autonomicznej (poziom 2.5) i jest możliwe do wykorzystania zarówno na autostradach, jak i w środowisku miejskim.

Wszystkie egzemplarze Korando e-Motion objęte są 7-letnią gwarancją (z limitem 150.000km), a model dostępny będzie w Polsce w dwóch wersjach:

  • Quartz            159.990 PLN

  • Sapphire        189.990 PLN

Przeczytaj również
Popularne