Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Co druga stacja do szybkiego ładowania elektryków wybudowana przez Powerdot

Dzięki Powerdot kierowcy e-samochodów mogą coraz częściej korzystać z infrastruktury umożliwiającej szybkie ładowanie pojazdów elektrycznych. Ponad połowa punktów ładowania DC – dokładnie 52%- uruchomionych w Polsce w 2024 r. została wybudowana przez Powerdot.

Paneuropejski inwestor o korzeniach portugalskich, nie zwalnia tempa i regularnie pokrywa Polskę infrastrukturą służącą do szybkiego ładowania aut elektrycznych. -Inwestycje, które realizujemy w Polsce, postępują tak dynamicznie, że już połowa nowo wybudowanych stacji o dużej mocy to urządzenia należące do Powerdot – informuje dyrektor generalny firmy Grigoriy Grigoriev. 

 

52% nowych stacji DC postawił Powerdot 

Według danych Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności, w pierwszych siedmiu miesiącach br. w naszym kraju uruchomiono 672 punkty ładowania DC z czego 350 zostało oddanych do użytkowania przez Powerdot. Stanowi to aż 52% wybudowanej w tym roku infrastruktury tego typu. Udział firmy w ogólnej liczbie punktów DC w całej Polsce wzrósł natomiast z poniżej 15% na koniec 2023 roku, do 26% na koniec lipca 2024.

 

Infrastruktura zagęszcza się 

 –Jesteśmy obecnie najbardziej aktywnym inwestorem na polskim rynku, co przekłada się na wzrost naszych udziałów w dostępnej infrastrukturze Aktywność inwestycyjna Powerdot, w połączeniu z działaniami innych operatorów, powoduje poprawę warunków podróżowania po Polsce samochodem eklektycznym - podkreśla Grigoriy  Grigoriev. Według pomiaru dokonanego przez Powerdot Data Center, średnia odległość pomiędzy najbliżej sąsiadującymi ze sobą stacjami ładowania w Polsce (AC i DC) wynosi zaledwie 3,3 km. Z kolei dystans między wtyczkami o pomocy co najmniej 50 kW, wynosi średnio tylko 6,1 km. 

W tym roku, licząc do końca lipca, udział stacji DC w całej infrastrukturze wzrósł z 26% do 29%. Prawdopodobnie na początku przyszłego roku, m.in. dzięki inwestycjom Powerdot, już co trzecia stacja w Polsce będzie umożliwiała szybkie ładowania elektryków. Taki wynik zrównywałby nasz kraj z liderem elektromobilności, czyli Norwegią, w której punkty DC stanowią dokładnie 33% publicznej sieci. Dla porównania, we Francji jest to zaledwie 18%, a w Hiszpanii – 23%. 

 

Powerdot podwójnie nagrodzony 

Kierowcy aut elektrycznych mogą już korzystać z ponad 900 wtyczek Powerdot, rozlokowanych w różnych częściach kraju, w tym również w bardzo małych miejscowościach, do których firma dociera z elektromobilnością. Za ten dynamiczny rozwój Powerdot otrzymał aż dwie nagrody podczas tegorocznego Kongresu Nowej Mobilności organizowanego przez PSNM. Firma specjalizuje się w złączach służących do szybkiego ładowania, udostępniając m.in. wtyczki o mocy od 50 do 350 kW. 

 

„Destination charging” coraz popularniejszy w Polsce 

Powerdot umieszcza swoje stacje w sąsiedztwie supermarketów, parków i galerii handlowych, dworców czy też urzędów. Strategia firmy, określana mianem „destination charging” zakłada bowiem, że auto powinno się ładować „przy okazji”, gdy jego użytkownik załatwia swoje codzienne sprawy. Powerdot współpracuje m.in. z Biedronką, Decathlonem, a także franczyzobiorcami taki marek, jak: E.Leclerc, Intermarche, Auchan czy SPAR. Posiada stacje ładowania m.in. w Galerii Kazimierz i Galerii Krakowskiej, największych tego typu obiektach w Małopolsce. Stworzył ponadto sieć miejskich stacji Ładowania dla Gorzowa Wielkopolskiego. 

 

Przeczytaj również
Popularne