Inaugurowano działalność w Polsce Dekady Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego proklamowanej przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Głównym celem działań Dekady na najbliższe lata jest ustabilizowanie, a docelowo zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków na polskich drogach. W działania Dekady związane m.in. z zachowaniem trzeźwości w ruchu drogowym bardzo aktywnie włączyły się Browary Polskie. Z ramienia Browarów Polskich inaugurację Dekady w sali kolumnowej Sejmu, promowali animatorzy, którzy przy pomocy tzw. alkogogli uświadamiali gościom jaki wpływ ma alkohol na sprawność kierowcy i jak wielkie zagrożenie stanowi prowadzenie pojazdu po jego spożyciu. Specjalny symulator jazdy pomagał uświadomić sobie uczestnikom spotkania jak niebezpiecznie jest siadać za kierownicą w stanie nietrzeźwym. Goście otrzymali także specjalnie przygotowane na tę okazję materiały edukacyjne promujące hasło „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu!”. - Byłoby dobrze, gdyby to urządzenie było szerzej dostępne, np. podczas kursów na prawo jazdy. Takie bezpośrednie i spektakularne oddziaływanie na wyobraźnię przyszłego kierowcy byłoby z pewnością znacznie bardziej efektywne od tradycyjnych wykładów ostrzegających przed jazdą po alkoholu” - zauważyła Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu ZPPP Browary Polskie. - Założenia Dekady Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wpisują się idealnie w treść licznych kampanii edukacyjnych prowadzonych przez Browary Polskie. Od lat zdecydowanie walczymy z nieodpowiedzialnym spożyciem alkoholu, w związku z czym nie mogło nas zabraknąć dzisiaj w Sejmie podczas tak ważnego wydarzenia, związanego z bezpieczeństwem na drodze - powiedziała Danuta Gut. Związek aktywnie realizuje od wielu lat kampanie społeczne promujące odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję alkoholu oraz podejmuje i wspiera liczne inicjatywy edukacyjne w tym zakresie. Jedną z nich jest zainicjowany w 2006 r. długofalowy program „Prowadzący – Niepijący” promujący trzeźwość na drodze pod hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu!”.