Volvo Trucks rozszerza ofertę wprowadzając elektryczne wersje swoich samochodów ciężarowych o dużej ładowności: Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX. To jeszcze bardziej ułatwia firmom transportowym wprowadzanie „elektryków” na obszarach miejskich i regionalnych.
Dzięki wielu kombinacjom akumulatorów, kabin i podwozi, nowe elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności mogą być zaprojektowane dla szerokiego zakresu specjalistycznych zadań transportowych, w tym dystrybucji towarów, wywozu śmieci i prac budowlanych. Produkcja nowych wariantów rozpocznie się w pierwszym kwartale 2023 roku.
„Dzięki tym nowym, elektrycznym samochodom ciężarowym ułatwiamy jeszcze większej liczbie klientów przejście na pojazdy elektryczne, a miastom – na bezemisyjne pojazdy w praktycznie wszystkich sieciach transportowych. Nasi klienci mogą zlecić zabudowanie tych pojazdów wedle własnego zapotrzebowania. Tym samym są w stanie ograniczać emisję CO2, a jednocześnie cieszyć się taką samą funkcjonalnością jaką daje samochód ciężarowy z silnikiem Diesla, którego używają obecnie” — wyjaśnia Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Elektryczne ciężarówki – bardziej atrakcyjne zarówno dla kierowców, jak i dla miast
Ciężarówki z silnikiem Diesla, przewożące ciężkie ładunki, to częsty widok w wielu miastach. Teraz do tych samych zadań można używać pojazdów napędzanych silnikiem elektrycznym. Oprócz zerowej emisji spalin, elektryczne samochody ciężarowe zapewniają kierowcom lepsze środowisko pracy, ponieważ są ciche – co również przyczynia się do tego, że miasto jest bardziej przyjazne dla mieszkańców.
Lepsze dostosowanie do klienta
Nowe podwozia wyposażone są w baterie o mocy 180-540 kWh. To, wraz z liczbą akumulatorów zastosowanych w pojeździe, zapewnia dużą elastyczność i szeroki zakres potencjalnych operacji.
„Te samochody ciężarowe poradzą sobie z każdym rodzajem transportu, od lżejszych po ciężkie ładunki. Klienci mogą wybrać dokładnie taką pojemność akumulatorów, jakiej potrzebują do swoich realizacji, a nie przewożąc na pokładzie większej liczby akumulatorów, niż jest to potrzebne, mogą zwiększyć ładowność. Krótko mówiąc, możemy zapewnić optymalne i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie do transportu elektrycznego, niezależnie od zadania” — mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Volvo Trucks jest jedynym globalnym producentem samochodów ciężarowych, który już dziś oferuje pełną gamę elektrycznych samochodów ciężarowych w produkcji seryjnej. Celem firmy jest, aby najpóźniej do 2030 roku połowę całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych na świecie stanowiły pojazdy elektryczne.
Podwozia pod zabudowę Volvo FH, FM i FMX Electric można wyposażyć w następujący sposób:
Wprowadzony do sprzedaży w grudniu 2022 r., rozpoczęcie produkcji seryjnej w marcu 2023 r.:
Układ napędowy: 490 kW
Jednostka napędowa: 3 silniki elektryczne
Akumulator: 450-540 kWh, 5-6 akumulatorów
Kabina: Sypialna, High, X-High sypialna
Rozstaw osi: 4300-6700
Konfiguracje osi: 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R i 8x4R
PTO: mechaniczny, skrzynia biegów i elektromechaniczny
Wprowadzony do sprzedaży w lutym, rozpoczęcie produkcji seryjnej maj 2023:
Układ napędowy: 330 kW
Jednostka napędowa: 2 silniki elektryczne
Akumulator: 360 kWh, 4 akumulatory
Kabina: Kabina dzienna
Rozstaw osi: 3900-6700
Wprowadzony do sprzedaży w czerwcu, rozpoczęcie produkcji seryjnej wrzesień 2023:
Akumulator: 180-270 kWh, 2-3 akumulatory
Volvo Trucks