Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Volvo Trucks rozwija gamę "elektryków"

Volvo Trucks rozszerza ofertę wprowadzając elektryczne wersje swoich samochodów ciężarowych o dużej ładowności: Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX. To jeszcze bardziej ułatwia firmom transportowym wprowadzanie „elektryków” na obszarach miejskich i regionalnych.

Dzięki wielu kombinacjom akumulatorów, kabin i podwozi, nowe elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności mogą być zaprojektowane dla szerokiego zakresu specjalistycznych zadań transportowych, w tym dystrybucji towarów, wywozu śmieci i prac budowlanych. Produkcja nowych wariantów rozpocznie się w pierwszym kwartale 2023 roku.

„Dzięki tym nowym, elektrycznym samochodom ciężarowym ułatwiamy jeszcze większej liczbie klientów przejście na pojazdy elektryczne, a miastom – na bezemisyjne pojazdy w praktycznie wszystkich sieciach transportowych. Nasi klienci mogą zlecić zabudowanie tych pojazdów wedle własnego zapotrzebowania. Tym samym są w stanie ograniczać emisję CO2, a jednocześnie cieszyć się taką samą funkcjonalnością jaką daje samochód ciężarowy z silnikiem Diesla, którego używają obecnie” — wyjaśnia Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Elektryczne ciężarówki – bardziej atrakcyjne zarówno dla kierowców, jak i dla miast

Ciężarówki z silnikiem Diesla, przewożące ciężkie ładunki, to częsty widok w wielu miastach. Teraz do tych samych zadań można używać pojazdów napędzanych silnikiem elektrycznym. Oprócz zerowej emisji spalin, elektryczne samochody ciężarowe zapewniają kierowcom lepsze środowisko pracy, ponieważ są ciche – co również przyczynia się do tego, że miasto jest bardziej przyjazne dla mieszkańców.

Lepsze dostosowanie do klienta

Nowe podwozia wyposażone są w baterie o mocy 180-540 kWh. To, wraz z liczbą akumulatorów zastosowanych w pojeździe, zapewnia dużą elastyczność i szeroki zakres potencjalnych operacji.

„Te samochody ciężarowe poradzą sobie z każdym rodzajem transportu, od lżejszych po ciężkie ładunki. Klienci mogą wybrać dokładnie taką pojemność akumulatorów, jakiej potrzebują do swoich realizacji, a nie przewożąc na pokładzie większej liczby akumulatorów, niż jest to potrzebne, mogą zwiększyć ładowność. Krótko mówiąc, możemy zapewnić optymalne i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie do transportu elektrycznego, niezależnie od zadania” — mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Volvo Trucks jest jedynym globalnym producentem samochodów ciężarowych, który już dziś oferuje pełną gamę elektrycznych samochodów ciężarowych w produkcji seryjnej. Celem firmy jest, aby najpóźniej do 2030 roku połowę całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych na świecie stanowiły pojazdy elektryczne.

 

Podwozia pod zabudowę Volvo FH, FM i FMX Electric można wyposażyć w następujący sposób:

Wprowadzony do sprzedaży w grudniu 2022 r., rozpoczęcie produkcji seryjnej w marcu 2023 r.:

Układ napędowy: 490 kW

Jednostka napędowa: 3 silniki elektryczne

Akumulator: 450-540 kWh, 5-6 akumulatorów

Kabina: Sypialna, High, X-High sypialna

Rozstaw osi: 4300-6700

Konfiguracje osi: 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R i 8x4R

PTO: mechaniczny, skrzynia biegów i elektromechaniczny

 

Wprowadzony do sprzedaży w lutym, rozpoczęcie produkcji seryjnej maj 2023:

Układ napędowy: 330 kW

Jednostka napędowa: 2 silniki elektryczne

Akumulator: 360 kWh, 4 akumulatory

Kabina: Kabina dzienna

Rozstaw osi: 3900-6700

 

Wprowadzony do sprzedaży w czerwcu, rozpoczęcie produkcji seryjnej wrzesień 2023:

Akumulator: 180-270 kWh, 2-3 akumulatory

 

 

Volvo Trucks

Przeczytaj również
Popularne