Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Volkswagen ID. Buzz - inspirowany tradycją, naszpikowany nowoczesnymi technologiami

Z jednej strony nowoczesny samochód reprezentujący najważniejsze dla XXI wieku cechy pojazdów: w pełni elektryczny napęd, cyfryzację, najwyższej klasy bezpieczeństwo, komfort i uniwersalność. Z drugiej, ze swą niepowtarzalną stylistyką, napędem na tylne koła, dwoma wersjami nadwozia – osobową i dostawczą Cargo – auto świadomie nawiązujące do legendy marki Volkswagen, modelu T1 zwanego też Bulli, który w latach 50. i 60. ubiegłego wieku również oznaczał rewolucję w motoryzacji. Przenosi geny kultowego modelu wprost do czasów, w których nowoczesność, funkcjonalność, techniczne zaawansowanie pojazdów podążają w jednym, wyraźnie zarysowanym kierunku – cyfryzacji i elektrycznych układów napędowych. Taki właśnie jest najnowszy model marki Volkswagen Samochody Dostawcze – ID. Buzz.

Powstanie rewolucyjnego ID. Buzza poprzedziło około pięciu lat ciężkiej pracy projektantów, konstruktorów i inżynierów Volkswagena. W ich efekcie powstał samochód stworzony absolutnie od podstaw, którego nie można porównać w prosty sposób z żadnym innym. Projektantom i konstruktorom udało się bowiem przenieść podstawowe założenia stylistyczne legendarnego, oryginalnego T1 i wyraźne kontury pojazdu koncepcyjnego do w pełni elektrycznego samochodu rodzinnego i auta dostawczego. Jednocześnie tworzący go specjaliści byli w stanie spełnić wszystkie wymagania w zakresie bezpieczeństwa, komfortu jazdy i praktyczności, jakie stawia się nowoczesnym pojazdom elektrycznym.

Już od początku prac konstrukcyjnych było wiadomo, że to musi być samochód uniwersalny. Stąd opracowano i wdrożono dwie jego wersje: wersję osobową, idealną dla rodzin i osób ceniących sobie przestronne wnętrze i komfort w podróży oraz wersję dostawczą Cargo, stworzoną z myślą o przedsiębiorcach poszukujących średniej wielkości samochodu dostawczego realizującego np. miejską logistykę i dostawy ostatniej mili.
Platforma MEB i napęd ID. Buzz

Bazą dla modelu ID. Buzz jest opracowana przez Grupę Volkswagen modułowa platforma dla modeli z napędem elektrycznym MEB. Platforma MEB jest skalowalna, czyli można ją łatwo dopasować do samochodów różnych klas. Początkowo trafiła do osobowych modeli Volkswagena ID.3 i ID.4, a teraz wykorzystano ją w modelu ID. Buzz. Dzięki temu, że akumulator umieszczono w nim między osiami, możliwe jest zastosowanie płaskiej podłogi. Udało się także obniżyć położenie środka ciężkości, co gwarantuje dobre właściwości jezdne. Akumulator napędowy ma 12 modułów i pojemność 77 kWh.

Płaska podłoga, czyli jedna z zalet platformy MEB, pozwala w pełni wykorzystać miejsce w kabinie. Właśnie dlatego ID. Buzz jest tak przestronny: w wersji osobowej mieści pięciu pasażerów i 1121 litrów bagażu, a w ID. Buzz Cargo – dwóch lub trzech pasażerów oraz dwie europalety (przestrzeń ładunkowa ma objętość prawie 4,0 m3). Ponieważ w modelu ID. Buzz nie ma silnika z przodu, można było zaprojektować przekładnię kierowniczą w taki sposób, by auto było maksymalnie zwrotne. Efekt? Średnica zawracania to ok. 11 m – tyle samo, co w kompaktowym Golfie. To umożliwia parkowanie nawet w ciasnych miejscach parkingowych, przez co ID. Buzz świetnie sprawdzi się w zatłoczonych miastach.

Wnętrze samochodu – Volkswagen stawia na ekologię!

Już po otwarciu drzwi widać, że ID. Buzz ma nie tylko obszerne wnętrze z wygodnymi siedzeniami i mnóstwem miejsca, lecz także jest ono nowoczesne, a zastosowane w nim tworzywa świetnie do siebie pasują i są ekologiczne. Całkowicie zrezygnowano w nim ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego. Koło kierownicy wykonano z tworzywa, które wygląda jak skóra i jest równie jak ona przyjemne w dotyku, a część materiałów tapicerki foteli, wykładziny i podsufitki pochodzi z recyklingu. Przykładem jest tkanina wykonana z przędzy, której włókna składają się w 10% z plastiku zebranego w oceanach i w 90% z PES, czyli recyklingowanych butelek PET. Także tkanina ECO ArtVelours, która będzie szeroko używana w pojazdach Grupy Volkswagen, składa się w 71% z materiałów pochodzących z recyklingu, a po raz pierwszy została zastosowana właśnie w modelu ID. Buzz.

ID. Buzz będzie dostępny w siedmiu kolorach lakieru i czterech odmianach dwukolorowych. Połączenie bieli z żywymi barwami będzie widać także we wnętrzu, w którym miłośnicy modelu T1 z pewnością odnajdą wiele nawiązań do legendarnego Bulli.


Kolorowe mogą być więc elementy siedzeń, deski rozdzielczej i boczków drzwi, a w oświetleniu ambiente (dostępnym za dopłatą) można ustawić jedną z 30 barw. Dbałość o szczegóły widać także w motywach dekoracyjnych, które znajdą się w różnych miejscach kabiny.

Cyfrowe rozwiązania ID. Buzz

Wszystkie wskaźniki w ID. Buzz są cyfrowe i umieszczone wygodnie na wysokości wzroku kierowcy. Cyfrowe zegary za kierownicą mają ekran o przekątnej 5,3 cala, a na środku tablicy rozdzielczej umieszczony jest wyświetlacz systemu multimedialnego Ready 2 Discover. Standardowo ma on przekątną 10 cali. Za dopłatą będzie oferowana wersja z nawigacją Discover Pro, o 2 cale większa. Zarówno zegary, jak i ekran multimediów są połączone z deską rozdzielczą jedynie dolną krawędzią, co sprawia wrażenie, jakby były „zawieszone” w powietrzu. W osobowym modelu ID. Buzz do standardu należą systemy We Connect, We Connect Plus, App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto), a także tuner DAB+ (w ID. Buzz Cargo dwa ostatnie elementy będą dostępne opcjonalnie).
Wersja osobowa ID. Buzza jest wyposażona w aż osiem portów USB-C: po prawej stronie kierownicy znajdują się dwa porty oraz miejsce na smartfona z funkcją ładowania indukcyjnego. Kolejny port znajduje się w drzwiach pasażera na przednim siedzeniu oraz – w zależności od specyfikacji – w podstawie lusterka wstecznego. Z tyłu osobowy ID. Buzz ma porty USB-C w obu przesuwnych drzwiach oraz po lewej i prawej stronie. Dzięki takim udogodnieniom, pasażerowie ID. Buzz mogą umilać sobie podróż korzystając z własnych urządzeń przenośnych – smartfonów, czy tabletów.

Volkswagen ID. Buzz jest samochodem przełomowym. Dzięki niemu, marka Volkswagen Samochody Dostawcze wkracza w wiek mobilności elektrycznej. O zaletach ID. Buzza pierwsi klienci będą mogli się przekonać już pod koniec tego roku. Ceny pięciomiejscowego ID. Buzza Pro startują od 201 700 zł netto, a dostawczej odmiany ID. Buzz Cargo od 199 900 zł netto.

 

Przeczytaj również
Popularne