Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Volkswagen ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. Sportowe elektryki w natarciu

Volkswagen poszerza swoją gamę usportowionych modeli GTX i dorzuca dwa nowe modele: ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. Dwa dynamiczne samochody zostaną wkrótce wprowadzone na rynek. Co je wyróżnia oprócz zmienionego designu?

Nowy bardziej dynamiczny charakter to nie tylko wygląd zewnętrzny i sportowe detale we wnętrzu, ale także poprawione osiągi. Najbardziej sportowe modele z elektrycznej linii ID. noszą oznaczenie GTX od 2021 roku, wybrano je analogicznie do znanych już usportowionych odmian aut z Wolfsburga, oznaczonych kodami GTI, GTD lub GTE.

GTX, czyli nowe GTI

Sportowe i dynamiczne modele GTX oferują wyjątkowe wrażenia estetyczne i te związane z jazdą. Co piąty nowo zarejestrowany model ID.4 i ID.5 w Europie to właśnie odmiana GTX. Volkswagen przeniósł sprawdzone w dwóch modelach rozwiązania do kolejnych aut: ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer.

ID.3 GTX z napędem na tylną oś dostępny będzie w dwóch wariantach. Słabszy ma 286 KM modniejszy 326 KM. Wersja Performance ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy. Silnik synchroniczny APP550 z magnesami trwałymi zasilany jest przez litowo-jonowy akumulator o pojemności 79 kWh netto i pozwala na ładowanie z mocą 175 kW.

GTX to nie tylko dodatki. ID.3 może miec aż 326 KM

Specyficzny dla obu wersji GTX jest przedni zderzak z nowym wlotem powietrza, nowe są także światła do jazdy dziennej. Czarne elementy nadwozia mają wykończenie na wysoki połysk. Dotyczy to również nowo zaprojektowanych progów bocznych i nowej dolnej części tylnego zderzaka z dyfuzorem. Nowością są 20-calowe felgi aluminiowe Skagen – to element wyposażenia standardowego ID.3 GTX.

Wnętrze pojazdu wyposażono w szereg elementów charakterystycznych dla usportowionej linii. Sportowe fotele klasy premium (obszyte tkaniną w połączeniu z ekologiczną skórą) są bardzo ergonomiczne i podkreślają sportowy charakter najmocniejszych modeli ID.3.
Kolejny klasyczny element designu GTX: czerwone ozdobne przeszycia na fotelach i wielofunkcyjnej kierownicy. Kokpit odmiany GTX jest wykończony materiałami wysokiej jakości. Volkswagen ID.3 GTX Performance jest wyposażony standardowo w adaptacyjne zawieszenie DCC.

ID.7 GTX Tourer czyli sportowe kombi

Najświeższym GTI, czyli w nowej nomenklaturze GTX jest z kolei ID.7 Tourer. Niedawno rozpoczęła się przedsprzedaż jego „zwykłych” wersji, a już teraz debiutuje najmocniejszy odmiana. Podobnie jak ID.4 GTX i ID.5 GTX, jest on wyposażony w dwa silniki elektryczne i napęd na wszystkie koła. Moc to 340 KM a bateria aż 86 kW.

Przód ID.7 GTX Tourer wyróżnia się na tle innych modeli z tej linii dzięki charakterystycznemu zderzakowi z wlotem o strukturze plastra miodu i charakterystycznymi dla GTX światłami, a także podświetlanymi znaczkami Volkswagena z przodu i z tyłu.

ID.& GTX nie dość, że jest kombi to może mieć moc 340 KM

Podobnie jak w ID.3 GTX, wszystkie czarne elementy nadwozia są wykończone na wysoki połysk. Dotyczy to również progów i dyfuzora w tylnym zderzaku w stylistyce GTX. I podobnie jak w ID.3 GTX, także w ID.7 GTX Tourer do standardu należą 20-calowe felgi aluminiowe Skagen.

Wnętrze jest dopracowane dzięki takim elementom, jak zarezerwowane dla topowej odmiany fotele (podgrzewane z przodu) z perforowanym napisem GTX na oparciach, czerwone lamówki na siedzeniach, czerwone przeszycia na panelu deski rozdzielczej i boczkach drzwi, a także wielofunkcyjna kierownica z czerwonymi elementami. Bagażnik o pojemności do 1714 litrów ma identyczną pojemność jak w wariantach z napędem na tylne koła.

Auta pojawią się w cennikach jeszcze w tym roku.

Przeczytaj również
Popularne