Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Toyota napędzi Mercedesy

Toyota dostarczy technologię ogniw paliwowych do nowego autobusu miejskiego Mercedes-Benz eCitaro Range Extender produkcji Daimler Buses. Pozwoli to pozwoli wydłużyć zasięg elektrycznego autobusu, zasilanego w pierwszej kolejności energią zgromadzoną w baterii.

TFCM2-F-60 to płaski moduł ogniw paliwowych drugiej generacji, który wytwarza moc 60 kW i można go łatwo zintegrować z dachem autobusu, umieszczając obok baterii i zbiorników wodoru. Moduł ogniw paliwowych Toyoty zwiększy zasięg elektrycznego autobusu w ruchu miejskim do około 400 km w przypadku krótszego modelu i do 350 km w przypadku autobusu przegubowego. Połączenie baterii i ogniw paliwowych wydłużających zasięg eliminuje potrzebę przerywania pracy autobusu w ciągu dnia na ładowanie baterii.

Inżynierowie TME włączą się w zaprojektowanie całego systemu napędowego autobusu eCitaro oraz będą uczestniczyć opracowaniu montażu modułu ogniw paliwowych na dachu pojazdu, aby zapewnić optymalną wydajność, moc i trwałość. Dzięki zintegrowanemu konwerterowi napięcia, moduł TFCM2-F-60 działa w zakresie napięć od 450 do 700 woltów i pracuje najbardziej wydajnie przy mocy około 30 kW.

Zgodnie ze wizją bezemisyjnego społeczeństwa, Toyota promuje zastosowanie technologii wodorowych ogniw paliwowych nie tylko w samochodach osobowych, ale także w ciężarówkach, małych samochodach dostawczych, łodziach i autobusach. W tych działaniach Toyota nawiązuje współpracę z wieloma europejskimi producentami. Wprowadzenie technologii ogniw paliwowych do różnego rodzaju pojazdów oraz dalsza rozbudowa infrastruktury wodorowej pozwolą tworzyć wodorowe ekosystemy, w których bezemisyjny transport oparty na tej technologii będzie mógł się dalej rozwijać.

 

Toyota / PD

Przeczytaj również
Popularne