Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Suzuki przedstawia dwa modele koncepcyjne: Kizashi EcoCharge oraz Kizashi Apex

kizashi_apex_concept_frontNa konferencji prasowej w trakcie Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku, amerykański oddział Suzuki Motor Corporation (ASMC) zaprezentował koncepcyjny wariant sedana Kizashi z napędem hybrydowym. „ "Badania nad rozwojem technologii zastosowanej w modelu koncepcyjnym Kizashi EcoCharge wciąż trwają." − powiedział Steve Younan, dyrektor ds. marketingu i planowania produktu American Suzuki Motor Corporation − „Wdrażana przez nas koncepcja przewiduje uzyskanie znaczącej redukcji zużycia paliwa bez związanej z tym zazwyczaj konieczności rezygnacji z dynamiki jazdy. W efekcie powstał Kizashi EcoCharge którego koszty eksploatacji spadają nawet o 25 procent − przy jednoczesnym zachowaniu charakterystyki i dynamiki prowadzenia samochodu".   Hybrydowy układ napędowy Źródłem mocy Kizashi EcoCharge jest czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów. Współpracuje on z zaawansowanym systemem napędu elektrycznego, w skład którego wchodzi chłodzony cieczą, 15-kilowatowy silnik/generator prądu oraz akumulator litowo-jonowy o napięciu roboczym 115 wolt. Zadaniem zespołu napędowego jest stała optymalizacja zapotrzebowania na paliwo oraz elektryczne wspomaganie silnika spalinowego podczas przyspieszania lub bardziej dynamicznej jazdy. W efekcie, Kizashi EcoCharge zużywa o 25 procent mniej paliwa w cyklu pozamiejskim niż obecnie produkowany seryjnie Suzuki Kizashi. Nad obniżeniem zużycia paliwa czuwa także szereg paliwo-oszczędnych rozwiązań i technologii min: odzysku energii kinetycznej w trakcie hamowania, automatycznego wyłączania silnika benzynowego po zatrzymaniu pojazdu, odcinania dopływu paliwa po odjęciu „gazu" i w czasie hamowania oraz ogumienie o niskich oporach toczenia.   Dane techniczne samochodu koncepcyjnego Kizashi EcoCharge Silnik - J20B, benzynowy, 4-cylindrowy, rzędowy Pojemność skokowa - 1998 cm3 Rozrząd: - DOHC, zmienne fazy rozrządu dla zaworów dolotowych Moc maksymalna - 144 KM/106 kW przy 6500 obr./min Moment maksymalny - 173 Nm przy 4500 obr./min Docelowe zużycie paliwa (cykl pozamiejski) - o 25 % niższe niż w wersji produkcyjnej Kizashi Skrzynia biegów - automatyczna, 6-stopniowa Napęd elektryczny - chłodzony cieczą, indukcyjny silnik/generator elektryczny z wykorzystaniem przekładni pasowej; akumulatory litowo-jonowe i układ sterowania elektronicznego chłodzone powietrzem Maksymalna moc generowana - 15 kW przy 1570-3180 obr/min Maksymalna moc oddawana (wspomaganie silnika spalinowego) - 15 KM/11,2 kW przy 1000-2200 obr/min Akumulator litowo-jonowy - napięcie robocze 115 wolt; pojemność 0,5 kWh; moc szczytowa 15 kW

Przeczytaj również
Popularne