Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Nowy diesel od Renault

nowy_silnik_wysokoprezny_renaultRenault rozpoczął produkcję nowego, niezwykle zaawansowanego technologicznie silnika Renault Diesel Energy dCi 130 (typ R9M) o pojemności 1,6 litra i mocy 130 KM. Nowa jednostka napędowa trafi najpierw do europejskich modeli Renault i Nissana klasy niższej średniej (segment C). Pierwsze Renault wyposażone w ten silnik modele to Scenic i cała gama Megane. Nowa jednostka napędowa to pierwszy z nowej generacji silników spalinowych Energy, w którym zastosowano wszystkie, niespotykane dotąd w tej kategorii silników technologie obniżania emisji CO2 - między innymi system Stop & Start z funkcją odzyskiwania energii podczas hamowania oraz i niskociśnieniowy system recyrkulacji spalin EGR1. Jest to najwydajniejszy w swojej kategorii silnik wysokoprężny, odznaczający się także doskonałą dynamiką i wysokim momentem obrotowym . Zużycie paliwa i emisja CO2 zostały obniżone w nim o 20% w porównaniu z poprzednikiem. Produkcja silnika Energy dCi 130 będzie się odbywała wyłącznie w zakładzie w Cléon (w Departamencie Seine-Maritime) specjalizującym się w produkcji zaawansowanych technologicznie jednostek napędowych. Poczynając od 2012 r. silnik ten będzie stanowił około 30% całkowitej produkcji silników w tym zakładzie. Od przyszłego roku zakład będzie w stanie produkować do 150 000 silników Energy dCi 130 rocznie a maksymalna zdolność produkcyjna zostanie jeszcze zwiększona w kolejnych latach. Silnik Energy dCi 130 jest produktem Aliansu Renault-Nissan, podobnie jak obecne silniki 2.0 dCi i V6 dCi oraz przyszłe jednostki napędowe TCe 90 i TCe 115. Dzięki współpracy możliwe było obniżenie wielkości inwestycji obu koncernów poprzez rozdzielenie kosztów między Renault i Nissana. Całkowity koszt opracowania i wprowadzenia modelu na rynek wyniósł 230 milionów euro.

Przeczytaj również
Popularne