Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Doświadczenia ADAS

Autoglass także w tym roku objął patronatem sekcję naszego miesięcznika, tak więc wspólnie z naszym partnerem będziemy przez kolejny rok edukować i rozwiewać wątpliwości dotyczące wszystkiego, co związane z szybami samochodowymi.

Producenci samochodów powoli nas odzwyczajają od pewnych rzeczy, jak chociażby obrotomierz, lewarki zmiany biegów itp. W zamian za to pojawiają się nowe technologie, takie jak kilkakrotnie opisywana już technologia ADAS.

Badania na korzyść bezpieczeństwa

Nowe badanie przeprowadzone przez firmę doradczą Alix Partners wskazują na rosnące zainteresowanie konsumentów systemem ADAS, nawet wśród tych, którzy mieli w przeszłości negatywne doświadczenia. Ankieta, w której wzięło udział prawie 3300 uczestników, z takich krajów jak Niemcy, Chiny i Ameryka Północna, wykazała, że klienci ufają technologii ADAS i chcą, aby znajdowała się w ich pojazdach. Nic dziwnego, że tym bardziej kierowcy z wcześniejszym doświadczeniem w ADAS są ponaddwukrotnie bardziej skłonni do poszukiwania tych elementów bezpieczeństwa w swoich kolejnych pojazdach. Ciekawe są też wnioski dotyczące pojazdów autonomicznych. Wyniki sugerują, że konsumenci są skłonni inwestować w zaawansowaną technologię półautonomiczną, mimo że dostępność w pełni autonomicznych pojazdów zajmie jeszcze kilka lat. Ma to ogromną wartość dla firm zajmujących się naprawami powypadkowymi, ponieważ uszkodzone pojazdy wyposażone w systemy ADAS wymagają specjalistycznej wiedzy w zakresie samej naprawy oraz późniejszej kalibracji.

Ponadto respondenci posiadający wcześniejsze doświadczenia z ADAS wskazali ciągłe zaufanie, zarówno do systemów pierwszego, jak i drugiego poziomu, przy czym wielu uważa te funkcje za standardowe i wyrażało chęć dopłaty w przyszłości za zaawansowane systemy ADAS. W Autoglass podkreślamy kluczową rolę, jaką ubezpieczyciele, firmy odgrywają w edukowaniu kierowców na temat funkcjonalności systemów ADAS i konieczności wysokiej jakości kalibracji. Doskonale wiedzą o tym specjaliści z Autoglass Polska, którzy zawsze wykonują kalibrację systemów. Nieskalibrowany system po naprawie szyby to tak jak najlepszy samochód na łysych oponach z różnym ciśnieniem.

Regulowanie technologii wykrywania alkoholu

NHTSA (amerykański urząd ds. badania bezpieczeństwa drogowego) bada przepisy nakładające obowiązek stosowania w samochodach technologii umożliwiającej wykrywanie nietrzeźwości u kierowców. W 99-stronicowym powiadomieniu z wyprzedzeniem o proponowanych przepisach NHTSA przyznała, że istniejące systemy monitorowania kierowców nie są w stanie skutecznie wykrywać spożycia alkoholu.

Agencja poszukuje rozwiązań i technologii pozwalających wykryć poziom alkoholu i jednocześnie uniemożliwić takiemu kierowcy prowadzenie samochodu. Obecnie nie ma dostępnych na rynku opcji, a NHTSA oceniła 331 systemów monitorowania kierowców, nie znajdując odpowiedniego rozwiązania. Agencja rozważa metody oparte na dotyku, takie jak osadzanie czujników w przyciskach uruchamiających jako potencjalnie pasywne alternatywy dla systemów opartych na oddechu. Kluczowe kwestie to akceptacja konsumentów i zajęcie się złożonymi kwestiami, takimi jak rozróżnienie kierowcy od pasażera.

Maciej Chomacki

Przeczytaj również
Popularne