Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Volvo Trucks udowadnia długodystansowe możliwości modelu FH Electric

Z Monachium do Berlina w sposób czysto elektryczny — w niedawnym konkursie „Miles Challenge” w Niemczech Volvo Trucks udowadnia, że ​​można to zrobić . 

Test „Challenge”, sprawdzony i zweryfikowany przez niezależny instytut badawczy DEKRA, dowodzi, że  w codziennym użytkowaniu i na jednym ładowaniu długodystansowy typ FH Electric może z łatwością przejechać 600 km. Christoph Fitz, dyrektor ds. sprzedaży nowych pojazdów w Volvo Trucks Niemcy, ocenia „Fakt, że za pomocą Volvo FH Electric możemy przejechać ponad 600 km lub 375 mil, znacznie przybliża nas do przyszłości i naszego celu zerowej emisji podczas eksploatacji. Dzięki „Miles Challenge” pokazujemy, że dzięki naszym zaawansowanym elektrycznym ciężarówkom jesteśmy w stanie obsłużyć wszystkie rodzaje przewozów".

„Miles Challenge for Electric Trucks” odbył się po raz pierwszy w rzeczywistych warunkach między Monachium a Berlinem. Wyniki są bardziej niż przekonujące i dowodzą, że na jednym ładowaniu nowe ciężkie elektryczne samochody ciężarowe Volvo Trucks mogą przejechać ponad 600 km. Test, przeprowadzony przez Volvo Trucks Niemcy na fabrycznym Volvo FH Electric dostępnym od września, był prowadzony na każdym etapie przez dwóch ekspertów DEKRA i po pomyślnym zakończeniu oficjalnie weryfikowany. „Challenge” przejechał ponad 606 km. Przeładunek Volvo FH Electric tworzącego zestaw o łącznej masie 39 ton odbył się w Autohof Selbitz.

Na każdym etapie test był prowadzony przez dwóch ekspertów DEKRA i po pomyślnym zakończeniu został oficjalnie zweryfikowany.

Próby przeprowadzono w codziennych warunkach przy średniej prędkości 85 km/h i z dostępnymi systemami wspomagającymi Volvo Trucks, takimi jak I-See. Dzięki I-See moc jest wykorzystywana optymalnie, w sposób maksymalnie dopasowany do topografii pokonywanego odcinka.

Wynik testu przeprowadzonego przez firmę DEKRA pokazuje osiągi napędu elektrycznego o mocy 666 KM w Volvo FH Electric. Średnie zużycie na trasie wyniosło 107 kWh/100 km. Łącznie zregenerowano 119 kWh, co odpowiada 18% całkowitego zużycia energii na trasie. Po przybyciu do Berlina pojemność baterii nadal wynosiła 35%, a pozostały zasięg równał się nieco ponad 130 kilometrów.

Przekonujący praktyczny wynik „Miles Challenge” został dodatkowo potwierdzony przez trzy jazdy próbne na tej samej trasie, wykonane przez czołowych niemieckich dziennikarzy realnie z pozycji kierowcy - prowadząc samochody zajmujących się pojazdami użytkowymi. Również podczas tych jazd FH Electric osiągnęło najwyższy poziom ekonomiczności, z niewielkimi różnicami między poszczególnymi kierowcami. Pod koniec sprawdzianu kierowcy wyrazili entuzjazm dla wysokiego komfortu jazdy i osiągów nowego FH Electric. Bezemisyjna wysokotonażowa ciężarówka Volvo pokazuje więc, że taki wariant w pełni elektryczny może konkurować na długich dystansach z odpowiednikami zasilanymi olejem napędowym.

We wrześniu 2022 roku ciężarówki klasy tonażowej ciężkiej Volvo FH Electric, FM Electric i FMX Electric weszły do ​​produkcji seryjnej w klasie do 44 ton dopuszczalnej masy całkowitej, a nawet 50 ton w przypadku Holandii. Modele o średniej ładowności, takie jak FL Electric i FE Electric, są dostępne od 2019 roku.

Przeczytaj również
Popularne