Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Targi w Hanowerze 2012 (cz.3) – samochody ciężarowe

WesternStarMiędzynarodowe Targi Pojazdów Użytkowych IAA Hannover są również Mekką dla miłośników i przedsiębiorców śledzących nowinki w segmencie samochodów ciężarowych oraz sprzętu specjalistycznego dla transportu. Tradycyjnie wystawcy ich nie zawiedli przedstawiając wiele światowych premier.                 iveco_stralisnagrodaivecostralis1. IVECO Stralis Hi-Way – Truck of the Year 2013 IVECO Stralis Hi-Way, reprezentujący segment ciężki, otrzymał tytuł „Międzynarodowego Samochodu Ciężarowego Roku 2013". Nagroda ta jest przyznawana przez 25 czołowych europejskich czasopism poświęconych autom użytkowym, Jury doceniło m,in. system selektywnej redukcji katalitycznej High Efficiency SCR (HI-eSCR), opatentowany przez FPT Industrial, który sprawia, że Stralis jest jedynym ciężkim pojazdem na rynku spełniającym normy emisji Euro VI bez układu recyrkulacji spalin (EGR). Na drugim miejscu w tym plebiscycie uplasował się Mercedes Antos a na trzecim nowa generacja tureckiego Forda Otosan – Cargo. avia2. Avia Truck Czeski producent lekkich pojazdów ciężarowych Avia Ashok Leyland Motors, dzięki wsparciu hinduskiego właściciela, łapie wiatr w żagle i zwiększa sprzedaż. W tym roku dostarczył już na rynki czterech kontynentów ok. 650 samochodów, czyli ponad 70% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Avia specjalizuje się w produkcji samochodów ciężarowych o DMC 6-12 t, ale niedługo poszerzy gamę produktów o ciężarówki 15- i 18-tonowe. Bharat-Benz3. Bharat-Benz Firma Mercedes-Benz chce szerzej zaistnieć na perspektywicznym rynku hinduskim, gdzie niepodzielnie rządzi marka Tata. W tym miesiącu uruchomiono fabrykę, przy współpracy w miejscową firmą Bharat, która zajmuje się produkcją pojazdów ciężarowych pod marką Bharat-Benz. Docelowo zakład ma wytwarzać ok. 20 tys. szt. pojazdów użytkowych rocznie. Samochody te korzystając z technologii Mercedesa, mają być tylko ok. 5% droższe niż ciężarówki marki Tata. daf4. DAF XF Wiosną przyszłego roku ruszy produkcja nowego modelu DAF-a XF. W porównaniu z obec nie oferowanym modelem zmodernizowano podwozie, zastosowano nowe jednostki napędowe Paccar MX Euro 6 o mocach od 410 do 510 KM, których żywotność ocenia się na 1,6 mln km. Silniki te współpracują ze zmodyfikowanymi ręcznymi i zautomatyzowanymi, 12- i 16-biegowymi firmy ZF. Równolegle też zmodyfikowano nadwozia pojazdu m.in. w celu uzyskania większej aerodynamiki pojazdu i lepszego chłodzenia silnika. DSC_53625. Renault Truck Racing Podczas Targów samochodów użytkowych w Hanowerze uwagę zwracała rajdowa ciężarówka Renault Truck Racing. Pojazd ten wyposażono w 12,8-litrowy silnik wysokoprężny DXi13 Racing, zamontowany w położeniu centralnym, o mocy 1160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 5600 Nm. Przekazuje on moc na koła poprzez mechaniczną 16-biegową przekładnię. Rajdowe Renault rozpędza się maksymalnie do 160 km/h (prędkość dopuszczalna podczas wyścigów). Kabinę ciężarówki, pochodzącą z modelu Premium Distribution, wyposażono zgodnie z wymogami norm FIA w klatkę bezpieczeństwa, siatki ochronne, siedzenia z pasami bezpieczeństwa, obwód wyłącznika i gaśnicę. VolvoFH6. Volvo FH Wiosną 2013 r ruszy produkcja nowej generacji ciężarówki Volvo FH. Oprócz bardziej ergonomicznej nowej kabiny, w której m.in. wygospodarowano 300 l więcej miejsca w schowkach najwięcej zmian kryje się w zakresie napędów, układu jezdnego oraz zastosowanych systemów elektronicznych. Volv o FH jest pierwszym seryjnie produkowaną ciężarówką z niezależnym zawieszeniem przednim, oraz pierwszą w tym segmencie wyposażoną w dwusprzegłową zautomatyzowaną skrzynię biegów I-Shift 2. Producent wyposażył auto np. pakiet oprogramowania dla skrzyni biegów I-Shift. Jej działanie polega na rejestrowaniu i zapisywaniu wzniesień pokonywanych przez samochód ciężarowy. Gdy następnym razem pojazd pokonuje tę samą trasę, I-See przejmuje sterowanie silnikiem, skrzynią biegów i układem hamulcowym, w celu zaoszczędzenia ok. 5% paliwa. Najmocniejsza jednostka napędowa modelu FH ma moc 750 KM. Od rynkowej premiery tej serii, w 1993 roku, sprzedano ponad 650 000 tych pojazdów. To ponad 60% całkowitej sprzedaży Volvo Trucks. WesternStar7. Western Star Western Star, amerykańska marka należąca do koncernu Daimler, zaprezentowała na salonie w Hanowerze współczesną wersję samochodu dla kowboja. Ciągnik siodłowy przeznaczony do przewozu lor z samochodami został pieczołowicie obszyty skórą m.in. na zderzakach, masce, ale również obszyto nią baki paliwa a pomiędzy nadkolami z tyłu zamontowano także skórzane sakwy. Zobacz dalszą część relacji :Lekkie pojazdy użytkowe :   http://fleet.com.pl/aktualnosci/rynek/7866-targi-w-hanowerze-2012-cz-1-lekkie-pojazdy-uzytkowe Autobusy :   http://fleet.com.pl/aktualnosci/rynek/7869-targi-w-hanowerze-2012-cz-2-autobusy PD

Przeczytaj również
Popularne