Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Serwis naczep Krone 360° - cyfryzacja w centrum uwagi

Cyfryzacja w coraz większym stopniu kształtuje usługi Krone 360° Trailer Service. Ralf Faust, dyrektor zarządzający ds. usług w Krone Commercial Vehicle Group, wyjaśnia tę strategię „W całym serwisie Krone 360° Trailer Service nacisk kładziony jest na cyfryzację i współpracę z naszymi klientami, nie tylko w tym roku, ale także w nadchodzących latach. Każdego dnia staramy się otwierać nowe, lepsze opcje dla naszych klientów, rozszerzać usługę i oferować jak najwięcej motywów, danych i produktów dostępnych cyfrowo oraz udostępniać produkty na zamówienie cyfrowe”.

Kluczowym elementem Krone 360° Trailer Service jest nowa strategia cyfrowa „Krone Intelligent Transport Solutions” lub KITS. Obejmują one zarządzanie danymi, produkty telematyczne oraz coraz bardziej cyfrowe komponenty usług. Usługa Krone 360° Trailer Service rozpoczyna się natychmiast po dostarczeniu pojazdu, z wyposażeniem telematycznym lub bez. Dane pojazdu są następnie dostępne cyfrowo w portalu serwisowym „My Krone”, gdzie przechowywane są też ważne dane dotyczące dostawy i przetwarzania w celu zmniejszenia obciążenia związanego z przetwarzaniem.

Serwis części zamiennych: sklep internetowy Krone Spare Parts

Serwis części zamiennych Krone charakteryzuje się także cyfryzacją i telematyką. Typowy tego przykład stanowi śledzenie części zamiennej w drodze do klienta – to nowa funkcja Krone. W „Krone Spare Parts Onlineshop” można zamówić około 70 000 części zamiennych. W przypadku wszystkich dostępnych części w sklepie internetowym wyświetlana jest grafika, aby można je było łatwo i niezawodnie zidentyfikować. Zdjęcia lub rendery są teraz dostępne również dla wielu tysięcy części zamiennych. Kolejnym uproszczonym aspektem jest to, że klienci mogą przesyłać swoje pojazdy do obszaru „My Krone”, aby jeszcze bardziej ułatwić składanie zamówień. Wystarczy kliknąć żądany pojazd i wybrać odpowiednie części zamienne – to popularna usługa, kw swoim obecnym stanie wyprzedzająca konkurencję w branży naczep. Dlatego prawie 70% zamówień jest obecnie przetwarzanych przez sklep internetowy. Niemniej w przypadku części wymagających wyjaśnienia, takich jak części elektryczne lub pytania techniczne, eksperci Krone są nadal dostępni przez telefon lub e-mail. Ponadto części zamienne można nadal zamawiać w sklepie z częściami zamiennymi Krone bez numeru identyfikacyjnego pojazdu. Najlepszym sposobem na to jest podanie numeru przedmiotu, opisu przedmiotu lub wybranie zdjęcia. Po wybraniu elementu można jeszcze sprawdzić, czy jest to na pewno właściwa część. Funkcję „Sprawdź użycie w pojeździe” da się aktywować za pomocą numeru identyfikacyjnego pojazdu.

Międzynarodowy zasięg serwisu części zamiennych

Potencjał i strategiczna orientacja działalności Krone w zakresie części zamiennych są obecnie znacznie rozszerzane na arenie międzynarodowej. Spółki zależne i firmy partnerskie, które powstały we wszystkich krajach Europy i poza nią, zajmują się marketingiem części zamiennych. Wraz z nową marką „Krone Trusted”, wprowadzoną na początku 2021 roku, Krone oferuje też niedrogie regenerowane części eksploatacyjne jako wysokiej jakości alternatywy dla oryginału. Części te umożliwiają obniżenie kosztów nawet o 50%. Można je także zamawiać cyfrowo za pośrednictwem sklepu. W związku z bardzo pozytywnym w przyszłości odzewem Krone będzie dalej rozwijać tę markę.

Całodobowa sieć warsztatów

Dobrze rozwinięta sieć partnerów serwisowych Krone ułatwia kierowcom szybkie i łatwe znalezienie odpowiedniego warsztatu serwisowego w dowolnym momencie. Tylko dzięki współpracy z Alltrucks Truck&Trailer Service w 14 krajach europejskich dostępnych jest ponad 700 partnerów serwisowych, zapewniających kompleksową i niezależną od marki obsługę ciężarówek i naczep. Aby rozszerzyć pakiety usług w zakresie zarządzania flotą, Krone wraz z usługodawcą ECR Solutions proponuje również dostawcom usług logistycznych i spedytorom kompletne rozwiązania do zarządzania flotą naczep w ramach strategicznego partnerstwa. System zamówień Krone zapewnia zatem możliwość cyfrowej obsługi reklamacji, nie tylko w przypadku reklamacji: Po prostu klient loguje się na portalu i, jeśli to możliwe, przesyła odpowiednie zdjęcia. System folderów został połączony cyfrowo ze sklepem internetowym Krone Spare Parts, dzięki czemu potrzebne części zamienne można uzyskać bezpośrednio. Wymagane części są przechowywane w sklepie za pośrednictwem listy obserwacyjnej i można je łatwo zamówić, przenosząc do koszyka. Ta usługa jest też dostępna jako aplikacja Krone Claim Care. Poza tym Krone Service Locator jest dostępny jako aplikacja i online, dzięki czemu wprowadzając kod pocztowy można szybko znaleźć odpowiedni warsztat w drodze. Aplikacja Krone Tyre Locator obejmuje partnerów serwisowych zajmujących się obsługą opon.

Kolejny komponent serwisowy Krone to elastyczny system modułowy „Fair Care”, dotyczący konserwacji i napraw eksploatacyjnych naczep w okresie od 24 do 72 miesięcy. Fair Care występuje w trzech praktycznych pakietach, wzajemnie się uzupełniających: „Light”, „Basic” lub „Complete”. Dzięki nim można dowolnie łączyć pakiety rozszerzeń „Tyre” do opon, „Cool” do agregatów chłodniczych i „Lifter” do wind załadowczych. Ponadto dostępna jest dodatkowa opcja „Awaria” do obsługi awarii w całej Europie. Oprócz „Fair Care” Krone ma w swoim programie inne praktyczne usługi, w tym przedłużenie gwarancji na nowe pojazdy oraz usługi dla agregatu chłodniczego Celsineo, które również można elastycznie dopasować.

Autor – dr. Hab. Jarosław Brach

Przeczytaj również
Popularne