Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Rozpoczęcie produkcji Amaroka w Hanowerze

fabryka_amarok2Dwa lata po wprowadzeniu na rynek Amaroka, produkcja tego średniej wielkości pickupa rozpoczęła się także w fabryce Volkswagena w Hanowerze. Uroczyste otwarcie nowej linii produkcyjnej odbyło się 3 maja. W uroczystości wzięli udział prof. dr Martin Winterkorn Prezes Zarządu Volkswagen AG, premier Dolnej Saksonii David McAllister, burmistrz Hanoweru Stephan Weil, Przewodniczący Rady Zakładowej Volkswagena Bernd Osterloh, rzecznik Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe dr Wolfgang Schreiber oraz Przewodniczący Rady Zakładowej Volkswagen Samochody Użytkowe Thomas Zwiebler. W ciągu roku produkowanych będzie około 40 000 Amaroków przeznaczonych dla klientów z Europy Wschodniej i Zachodniej oraz z Afryki. Produkcja w argentyńskim Pacheco będzie w przyszłości skierowana na rynek środkowo – i południowoamerykański. fabryka_amarokObecnie na linii montażowej Amaroka prowadzona jest produkcja przedseryjna, która wkrótce zostanie zastąpiona serią zerową. Pod koniec czerwca rozpocznie się produkcja seryjna, dziennie w Hanowerze z taśmy będzie zjeżdżać 185 Amaroków. Utworzenie linii produkcyjnej Amaroka wymagało szerokiego zakresu prac remontowych w hali nr 2, gdzie w latach 1975 – 2006 produkowany był LT oraz włączenia Amaroka do działu lakierni i budowy nadwozia. Konieczne było także utworzenie nowego działu montażu. Od 1956 roku zakłady w Hanowerze opuściło pięć generacji VW Busa, łącznie prawie 8,5 milionów Transporterów, Caravelle, Multivanów i Californii. Dodatkowo prawie milion LT, Taro, ciężarówek MAN-G oraz w latach siedemdziesiątych także kilkadziesiąt tysięcy Garbusów. Ponadto od 2009 roku zakład produkuje lakierowane nadwozia dla Porsche Panamera. W 2011 roku podjęta została decyzja o dodatkowej produkcji Amaroka w wersji z podwójną kabiną. Oba zakłady produkujące Amaroka, zarówno w Pacheco w Argentynie jak i w sercu Europy, w Hanowerze, są w stanie zaspokoić zapotrzebowanie poszczególnych regionów świata. Hanowerska produkcja znacznie poprawi dostępność i skróci czas oczekiwania dla klientów w Europie, co z pewnością wpłynie na wzrost sprzedaży Amaroka. Źródło: VW

Przeczytaj również
Popularne