Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Premiera Cross Coupe Volkswagena

Volkswagen-Cross_CoupePodczas Tokyo Motor Show Volkswagen pokazał studyjnego SUVa Cross Coupé. Napędzane na wszystkie koła auto z napędem hybrydowym typu plug-in będący połączeniem czterodrzwiowego coupé i kompaktowego samochodu terenowego. Samochód tworzył zespół stylistów pod kierownictwem Waltera de Silvy i Klausa Bischoffa. Model opiera się na nowej modułowej platformie podłogowej Volkswagena dla samochodów z silnikiem umieszczonym poprzecznie – MQB. Czteroosobowy SUV jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi (jeden umieszczony jest z przodu, drugi z tyłu) i silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI). Odległość 45 kilometrów Cross Coupé może pokonać korzystając wyłącznie z zasilania prądem. Volkswagen-Cross_Coupe2Nowością dla Volkswagena jest napęd na wszystkie koła, gdzie tylna oś jest napędzana umieszczonym z tyłu silnikiem elektrycznym.  W ramach systemu hybrydowego: z przodu znajduje się silnik benzynowy TSI o mocy 110 kW i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm oraz silnik elektryczny o mocy 40 kW i momencie obrotowym 180 Nm. Te dwa silniki napędzają, razem lub każdy z osobna, przednią oś. Za zasilanie prądem tylnego silnika jest odpowiedzialny w tym przypadku silnik umieszczony z przodu, który w tej fazie działa jak prądnica napędzana silnikiem TSI. Silnik ten napędza tylne koła i rozwija moc do 85 kW i moment obrotowy 270 Nm. Maksymalna moc całkowita systemu (silnik benzynowy + silniki elektryczne) to 195 kW. Przepływ energii elektrycznej w Cross Coupé zastępuje konwencjonalny układ przeniesienia napędu za pomocą wału napędowego. A to z kolei zwalnia miejsce dla nowej, ważnej technologii: w tunelu środkowym, w którym znajduje się normalnie wał napędowy, w Cross Coupé umieszczony jest akumulator litowo – jonowy (akumulator tunelowy). Niska pozycja akumulatora i układ systemów napędowych powodują znaczne obniżenie punktu ciężkości i wpływają na równomierne obciążenie obu osi. Zużycie paliwa przez silnik TSI w znormalizowanym cyklu (NEFZ) wynosi 2,7 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 62 g/km. W trybie hybrydowym, przy zbiorniku paliwa o pojemności 55 litrów, teoretyczny zasięg wynosi 815 kilometrów. Cross Coupé przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund i rozwija prędkość maksymalną 201 km/h. W przypadku napędu czysto elektrycznego prędkość jest ograniczona elektronicznie do 120 km/h. Volkswagen-Cross_Coupe3Prezentowany w Tokio studyjny Cross Coupé o długości 4345 mm, szerokości 1868 mm i wysokości 1523 mm, pod względem wymiarów jest modelem należącym do cieszącego się dużym zainteresowaniem segmentu A. W stosunku do swojej długości całkowitej samochód ma bardzo duży rozstaw osi – 2630 mm (o 52 mm większy rozstaw niż Golf i o 26 mm większy niż Tiguan). Zwisy nadwozia – z przodu 855 mm, z tyłu 860 mm – są bardzo krótkie, a szeroki rozstaw kół - 1585 mm z przodu, z tyłu 1613 mm podkreśla zwartą i atletyczną sylwetkę Cross Coupé. Poza utwardzonymi drogami doskonale sprawdzają się cechy Cross Coupé zbliżone do klasycznego SUVa. Przedni kąt natarcia wynosi 24,3o, a tylny aż 32,5o. Ponadto Cross Coupé charakteryzuje się dużym prześwitem poprzecznym, co umożliwia mu poruszanie się po trudnym terenie. Zależnie od wybranego trybu - Sport, City lub Offroad, na wyświetlaczu głównym pokazywane są na przykład: kompas, mapa topograficzna, wskaźnik przechyłu. Każdy z trybów ma charakterystyczną grafikę i kolorystykę. Na środku między dwoma okrągłymi wskaźnikami znajduje się kolejny, wielofunkcyjny wyświetlacz, na którym mogą być prezentowane informacje dotyczące samochodu, menu telefonu, informacje z systemu audio i dalsze dane nawigacyjne, takie jak na przykład trójwymiarowy obraz terenu. Bagażnik do wysokości okna ma pojemność 380 litrów. W przypadku załadunku wnętrza, o długości 1724 mm, po dach i do oparć przednich foteli, pojemność bagażnika wzrośnie do 1230 litrów. Źródło: Volkswagen

Przeczytaj również
Popularne