Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Porsche Carrera 4 GTS Coupé i Cabriolet z najmocniejszym silnikiem z linii Carrera

porsche_gts_4_1Porsche rozszerzył ofertę modelu Carrera - do obu modeli 911 Carrera GTS, tj. Coupé i Cabriolet, dołącza wersje z napędem na cztery koła. Zarówno Carrera 4 GTS Coupé, jak i Cabriolet będą napędzane najmocniejszym 408-konnym (300 kW) silnikiem z rodziny Carrera GTS z inteligentnym systemem napędu na 4 koła: Porsche Traction Management (PTM). porsche_gts_4_2Nowe modele są równie atrakcyjne co ekonomiczne. System Porsche Intelligent Performance odpowiada z mniejsze zużycie nowych 911 z napędem na cztery. Zużycie paliwa przez Coupé pozostaje na poziomie 11,0 l/100 km, a w wersji Cabriolet jest to 11,2 l/100 km. Obydwa modele posiadają jeszcze bogatsze wyposażenie standardowe niż Carrera 4S. porsche_gts_4_3Silnik modelu 911 Carrera 4 GTS pochodzi od sześciocylindrowej jednostki napędowej o pojemności 3,8 litra, stosowanej w modelu Carrera S. Dzięki modyfikacjom układu ssącego jego moc wzrosła o 23 KM (17 kW), do 408 KM (300 kW) przy 7300 obr./min. Poprawiono też elastyczność i sposób rozwijania mocy dzięki korzystniejszemu przebiegowi krzywej momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych silnika. Już przy 1500 obr./min. uzyskuje się wartość 320 Nm, a maksymalnego momentu obrotowego, wynoszącego 420 Nm, sześciocylindrowy silnik dostarcza w szerokim paśmie od 4200 do 5600 obr./min. porsche_gts_4_4Carrera 4 GTS Coupé osiąga 100 km/h po 4,6 s., a Cabriolet w 4,8 s. Model Carrera 4 GTS wyposażony jest standardowo w manualną skrzynię sześciobiegową lub opcjonalnie zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynię PDK, która skraca czas sprintu od 0 do 100 km/h o kolejne 0,2 s. Układ napędu na wszystkie koła PTM zastosowany w Carrera 4 GTS, łączy typową dla Porsche przyjemność prowadzenia z lepszą stabilnością jazdy, trakcją i zwinnością. PTM kieruje optymalną część momentu obrotowego silnika na przednie koła za pośrednictwem sprzęgła wielopłytkowego. Doskonałą dynamikę prowadzenia, uzyskano dzięki użyciu mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu - mechaniczna blokada tylnego dyferencjału przyczynia się do poprawy dynamiki pracy kontrolowanego elektronicznie układu napędu na cztery koła. Wspólne dla modeli Carrera GTS jest nadwozie 911 w wersji szerokiej, występującej wyłącznie w modelach 911 z napędem na 4 koła, oraz odpowiednio poszerzony rozstaw tylnych kół. Carrerę 4 GTS z napędem na 4 koła różnią od wcześniejszych wersji min.: napisy identyfikujące model czy pas odblaskowy, łączący klosze tylnych lamp, 19-calowe czarne felgi RS Spyder z centralnymi nakrętkami i obręczami o lustrzanym połysku oraz w opony 305/30 ZR 19 na tylnej osi. Dodatkowe cechy wizualne obejmują pas przedni Sport-Design ze spojlerem lakierowanym na czarno i specjalne, również czarne progi zewnętrzne. Obydwa modele 911 Carrera 4 GTS Coupé i Cabriolet będą w sprzedaży od lipca 2011 r.

Przeczytaj również
Popularne