Peugeot wprowadza do oferty usportowione wersje modelu 308, i to zarówno w hatchbacku jak i ersji kombi. Nowe GT będzie dostępne w trzech wariantach: GT 205 czy też GT 180 wyposażonych w silnik benzynowy 1,6 litra THP i sześciostopniową manualną skrzynią biegów oraz z 2,0-litrowym dieslem BlueHDi 180 EAT6. Wyróżnikiem 308 GT są również kierunkowskazy. Ich dynamiczne, sekwencyjne działanie podkreśla zaawansowanie technologiczne pojazdu. Kierunkowskazy są umieszczone powyżej nowych wlotów powietrza, które doprowadzają powietrze do silnika.Czarne lakierowane lusterka wsteczne wtapiają się w boczne szyby, dodatkowo przyciemniane w tylnej części auta. Wyraźnie poszerzony dzięki specjalnym progom 308 GT jest wyposażony w 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3. Dwukolorowe felgi Diamant są dostępne wyłącznie w 308 GT i wyróżniają się rowkowanymi ramionami oraz frezowaną powierzchnią.Z tyłu 308 GT zwracają uwagę lakierowany na czarno dyfuzor i podwójne rury wydechowe. Na grillu, tylnej klapie oraz przednich błotnikach pojawią się monogramy GT. Paleta kolorów nadwozia 308 GT obejmuje nowy, zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu kolor Magnetic Blue. Aby poprawić prowadzenie obniżono zawieszenie - o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu We wnętrzu widoczne są nawiązania do kabin samochodów sportowych zarówno dach jak i górna część słupków drewnianych elementów wykończeniowych są utrzymane w kolorze grafitowym, a na tapicerce ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą (w standardzie) lub skóry Club Nappa (opcja) pojawiają się czerwone przeszycia. Można je również znaleźć na desce rozdzielczej, panelach drzwi, drążku zmiany biegów i na dywanikach. O potężnych podzespołach mechanicznych świadczą aluminiowe pedały oraz listwy progowe ze stali nierdzewnej. Co pod maską?Czterocylindrowy silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start jest wyposażony w sześciostopniową manualną skrzynię biegów, pozwalającą w pełni wykorzystać moment obrotowy 285Nm, dostępny w zakresie 1750-4500 obr/min.Czterocylindrowy, 2,0-litrowy silnik wysokoprężny BlueHDi 180 charakteryzuje się wysokimi osiągami. Umożliwia uzyskanie mocy maksymalnej 180 KM przy 3 750 obr/min i maksymalnego momentu obrotowego 400Nm przy 2000 obr/min. Przy stosunku mocy do masy 7,3 kg/KM silnik ten potrzebuje jedynie 5,5 sekundy, aby przyśpieszyć od 80 do 120 km/h na piątym biegu. Układ jezdnyZawieszenie typu MacPherson z przodu i odkształcalna belka z tyłu pojazdu mają specyficzne nastawy odpowiadające silnikom i dynamicznemu charakterowi pojazdu. Sportowe nastawy zawieszenia zapewniają doskonałą kontrolę pojazdu przy zachowaniu wysokiego komfortu.W tym celu inżynierowie pracowali nad wszystkim parametrami dążąc do uzyskania precyzyjnej kontroli podczas pokonywania zakrętów, zapewniającej bezpieczeństwo jazdy, unikając przy tym niepożądanej nad- czy podsterowności. W zależności od wersji przednie i tylne zawieszenie jest utwardzone od 10 do 20%, aby osiągnąć niezwykłą wrażliwość reakcji i brak opóźnienia.Elektryczne wspomaganie kierownicy ze zmienną siłą wspomagania umożliwia intuicyjne ustawienie opon Michelin Pilot Sport 3 charakteryzujących się wysoką przyczepnością. PD / Peugeot