Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Pandą w teren

panda cross2014Na marcowej wystawie w Genewie zobaczymy nową wersję modelu Fiat Panda Cross. Premiera na polskim rynku spodziewana jest natomiast w czwartym kwartale bieżącego roku. Włoski producent zapowiada Pandę Cross jako niewielkie auto SUV, które poradzi sobie nie tylko w ruchu miejskim dzięki dużej zwrotności, ale stanie też na wysokości zadania, kiedy kierowca będzie chciał sprawdzić możliwości samochodu w trudniejszym terenie. Elementem wyposażenia standardowego jest układ przeniesienia napędu typu Torque-on-Demand, aktywowanego automatycznie w razie potrzeby, oraz system ESC z funkcjonalnością elektronicznie blokowanego mechanizmu różnicowego (ELD), wspomagającą ruszanie i jazdę w warunkach nawierzchni o niskiej przyczepności. Panda Cross wyposażona jest ponadto w selektor Terrain Control dla entuzjastów jazdy off-road, wspomagający napęd AWD w trzech trybach pracy:• Auto: automatyczny rozdział momentu obrotowego między oboma osiami pojazdu zależnie od stopnia przyczepności podłoża• Lock: stały napęd czterech kół z rozdziałem momentu pomiędzy kołami i przyhamowywaniem koła tracącego przyczepność (lub wykazującego wyższy poślizg niż pozostałe) celem przeniesienia mocy na koła zachowujące trakcję• Hill Descent: dla optymalnego prowadzenia pojazdu na szczególnie spadzistych lub wyboistych zjazdach W gamie jednostek napędowych będzie do wyboru turbodiesel 1.3 Multijet II rozwijający moc maksymalnie 80 KM lub benzynowy silnik TwinAir Turbo o mocy 90 KM; w tym drugim przypadku przewidziano przekładnię sześciostopniową ze "skróconym" pierwszym biegiem. Oba silniki, których osiągi są wyższe niż w przypadku wersji Panda 4x4, posiadają w standardzie system Start&Stop. Od wersji Panda 4x4 nowa wersja Fiat Pandę Cross różni się też m.in. lepszymi możliwościami terenowymi dzięki kątowi najazdu wynoszącemu 24 stopnie oraz kątowi zejścia 33 stopnie, a do tego dochodzi jeszcze podwyższony prześwit podwozia. Elementem wyposażenia standardowego nowej Pandy Cross są m.in. specjalne opony 185/65 R15 All Seasons, klimatyzacja automatyczna, specjalny wzór 15-calowych felg z lekkiego stopu, elektrycznie sterowane lusterka boczne, fotel kierowcy z regulacją wysokości, a także radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Blue&Me (obsługa z koła kierowcy). Fiat

Przeczytaj również
Popularne