Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Nowy van Citroena jedzie do Polski

C4 Picasso 2014Citroen zaprezentował oficjalne zdjęcia nowego C4 Picasso, który dostępny będzie w sprzedaży we Francji od czerwca 2013 roku. Nowy C4 Picasso, którego konstrukcja opiera się na nowej płycie podłogowej grupy PSAEMP2(Efficient Modular Platform 2), ma wymiary (dł.: 4,43 m / szer.: 1,83 m / wys.:1,61 m), i sporą pojemność bagażnika - 537 litrów wg VDA (+40 l). Masę tego modelu zredukowano o 140 kg w stosunku do poprzedniej generacji. Najnowsza generacja jest o 4 cm krótsza, ale równocześnie ma 5,5 cm większy rozstaw osi niż poprzednik. Tym samym C4 Picasso jest bardziej kompaktowy na zewnątrz, oferując jednocześnie więcej przestrzeni w kabinie. Podobnie jak w poprzedniku seryjnie montowana jest panoramiczna szyba przednia i duży przeszklony dach, które wypełniają kabinę nowego C4 Picasso naturalnym światłem. Podobnie jak jego poprzednik, model ten dysponuje sporą powierzchnią przeszkloną (5,30 m2). Nowy model wyposażony został w cyfrowy interfejs. W centralną część zostały wbudowane dwa ekrany: dotykowy tablet 7" i panoramiczny ekran 12". Za pośrednictwem dotykowego 7-calowego tabletu kierowca ma dostęp do portalu CITROËN Multicity Connect, oferującego wiele aplikacji, m. in. wskazujących najbliższą stację paliw, wyszukując hotel lub restaurację, podając komunikaty pogodowe czy alarmując o strefach o znacznym natężeniu ruchu. Wszystkie silniki Diesla z modelu C4 Picasso wyposażone zostały w technologię Stop&Start (z wyjątkiem HDi 90 KM z mechaniczną skrzynią biegów). Najczęściej wybierany silnik z gamy czyli e-HDi 115 KM spala w cyklu mieszanym 4 l /100 km. Nowy C4 Picasso będzie pierwszym modelem korzystającym ze spełniającego normy Euro 6 silnika BlueHDi/150 KM, który wyposażony został w moduł SCR (selective catalytic reduction), czyli najbardziej skuteczną technologię redukcji emisji tlenków azotu i CO2.Oprócz 6-przełożeniowej manualnej skrzyni biegów, dostępnej z silnikami Diesla (z wyjątkiem HDi 90 KM), w ofercie pojawia się nowa 6-przełożeniowa manualna elektronicznie sterowana przekładnia ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds) o udoskonalonych parametrach, montowana z silnikami e-HDi 90 KM i e-HDi 115 KM. Oferuje ona kierowcy możliwość przełączania trybu jazdy z manualnego na automatyczny i odwrotnie, w zależności od sytuacji. Skrzynia posiada funkcję pełzania (po włączeniu trybu jazdy samochód zaczyna bardzo powoli jechać do przodu, bez konieczności wciskania pedału gazu).Oferta skrzyń biegów uzupełniona zostanie o 6-przełożeniową przekładnię automatyczną, która dostępna będzie w pierwszym półroczu 2014 roku. Citroen

 

Przeczytaj również
Popularne