Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Nowy Passat już jest!

passatJeden z najważniejszych modeli segmentu D - Volkswagen Passat - doczekał się premiery nowej generacji. Ósme wydanie Passata może się pochwalić wieloma rozwiązaniami technicznymi spotykanymi dotąd w segmencie premium oraz napędem hybrydowym plug-in w ofercie.                                    passat2Wraz ze wszystkimi modelami pochodnymi, Passat wyprodukowany został już w prawie 22 milionach egzemplarzy. Tylko w 2013 roku na model z tej serii zdecydowało się ponad 1,1 mln osób. Teoretycznie w ubiegłym roku co 29 sekund ktoś na świecie kupował Passata. Dwa Passaty na minutę, 126 na godzinę, ponad 3.000 dziennie. Po raz pierwszy Passat będzie także dostępny z napędem hybrydowym plug-in. passat3Passat wyraźnie zyskał na charyzmie i dynamice. Dzięki nowym diodowym reflektorom (seryjne od wersji Highline) i seryjnym we wszystkich wersjach diodowym światłom tylnym, Passat nawet w nocy wygląda elegancko. Masa własna Passata zmniejszyła się nawet o 85 kg, a wartości zużycia paliwa o 20 procent.Zyskało także wnętrze. Dzięki nowym rozwiązaniom stylistycznym, jak rzucający się w oczy poziomy element z pasem wylotów wentylacji oraz technologiom, jak Active Info Display (interaktywne wskaźniki cyfrowe), wyświetlacz Head-up czy oświetlenie wykonane jako wąskie pasy, także wnętrze prezentuje się bardziej prestiżowo niż poprzednik.Nie zabrakło również nowinek z zakresu bezpieczeństwa. Oprócz Active Info Display i wyświetlacza Head-up – także takie systemy, jak wykorzystujący odpowiednie aplikacje Rear Seat Entertainment na tablet, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych oraz trzy nowości: Emergency Assist (zatrzymanie samochodu w przypadku zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą) i asystent jazdy w korkach.passat4Pod maską będziemy mogli znaleźć jeden z dziesięciu silników TSI i TDI o mocach od 120 KM do 280 KM. Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych jednostek – seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.Szczególną nowością jest hybryda plug-in o mocy 211 KM (silnik benzynowy TSI 115 kW plus silnik elektryczny 80 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria) i będzie mógł pokonać maksymalnie 50 km tylko na prąd, nie emitując szkodliwych substancji. passat5Volkswagen będzie oferował nowego Passata, podobnie jak poprzednika, w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Wszystkie modele posiadają system Start-Stop i tryb rekuperacji. Do elementów seryjnego wyposażenia zewnętrznego należą między innymi 16-calowe obręcze z oponami 215 i diodowe światła tylne. Wewnątrz seryjny jest chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem oraz regulacja wysokości przednich foteli. Jeżeli chodzi o wyposażenie funkcjonalne, obejmuje ono między innymi centralny zamek z pilotem i Keyless-Go (przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, hamulec multikolizyjny, wskaźnik ciśnienia w oponach, system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, kierownicę multifunkcyjną, światła do jazdy w dzień, asystenta ruszania pod górę, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG) oraz klimatyzację. Wprowadzenie na rynek w Europie nastąpi w czwartym kwartale, od razu w wersji sedan i kombi. Volkswagen / PD

Przeczytaj również
Popularne